تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در حالیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا به ادامه حرکت صعودی خود در بالای سطح ۱۰۴٫۰۰ دلار/ بشکه ادامه می دهد، در صورتیکه قادر به تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۰۳٫۹۶ ( خط فیبوناجی ۲۳٫۶ درصدی ) باشد، انتظار استمرار حرکت کاهشی را به سوی ۱۰۱٫۸۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی ) خواهیم داشت اما تا زمانیکه قیمت بالای منطقه ۱۰۳٫۹۶ قرار دارد روند صعودی تا رسیدن مجدد به هدف ۱۰۷٫۴۵ ادامه خواهد یافت.

تحلیل و بررسی امواج الیوت در نمودار یک ساعته و حرکت کاهشی روز پنجشنبه بیانگر تکمیل حرکت پنج موجی است که از سطح ۹۲٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) شکل گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی سطح حمایت قیمت در نرخ ۱۰۳٫۹۶ را نشان می دهد که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار گرفته است که فعلا از ریزش قیمت جلوگیری کرده است.

از این رو تا زمانیکه قیمت نفت خام بالای سطح ۱۰۳٫۹۶ قرار دارد، انتظار می رود قیمت بار دیگر به محدوده ۱۰۷٫۴۵ نزدیک شود و تنها در صورت شکسته شدن سطح ۱۰۳٫۹۶ احتمال سقوط تا سطح ۱۰۱٫۸۰ بوجود خواهد آمد.

بنابراین برای امروز فعلا بهتر است منتظر واکنش بازار به سطح ۱۰۳٫۹۶ بمانیم و ببینیم آیا قیمت نفت خام موفق به شکست این سطح و کاهش به سوی ۱۰۱٫۳۸ می شود یا این که بالای این سطح باقی می ماند و دوباره به سوی نرخهای ۱۰۷٫۴۵ دلار/ بشکه بر می گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در اطراف سطح ۱۰۶٫۷۴ دلار/ بشکه با حمایت روبرو شود و از این سطح برگشت نماید و  دوباره به سوی ۱۰۸٫۹۳ افزایش یابد.

حرکت کاهشی روز گذشته نشاندهنده تکمیل شدن چرخه پنج موجی است که از سطح ۹۹٫۶۷ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن ) شروع شده است. تحلیل سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سطح حمایت قیمت بر روی ۱۰۶٫۷۴ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که می تواند موقتا مانع از ریزش قیمت گردد و همین مسئله با توجه به پتانسیل موج قدرتمند صعودی موجب برگشت به سوی ۱۰۸٫۹۳ شود.  

در حرکت نزولی تنها نفوذ و ثبیت ۲ ساعته قیمت در زیر سطح ۱۰۶٫۷۴ موجب استمرار کاهش قیمت به سوی ۱۰۵٫۳۹ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد.

بنابراین سطح حمایت اولیه همچنان در اطراف سطح ۱۰۶٫۷۴ قرار دارد که می تواند نشانه ای از برگشت دوباره قیمت به ۱۰۸٫۹۳ باشد مگر آنکه سطح ۱۰۶٫۷۴ کاملا شکسته شود که آن وقت همانطور که گفتیم می تواند به کاهش قیمت نفت برنت تا سطح ۱۰۵٫۳۹ دلار/ بشکه بیانجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت