تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۵۹۴ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۵۳۶ کاهش یابد که این حرکت نزولی را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر) می باشد و در این موج قادر است تا سطح ۵۵۳۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۵۵۹۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) تاییدی در جهت سیگنال فروش و کاهش قیمت مس به سطح ۵۵۳۶ می باشد. لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۵۷۰۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

بنابراین از منظر تحلیل تکنیکال در قیمت جهانی مس بار دیگر شاهد کاهش قیمت به سوی سطح حمایت ۵۵۹۴ هستیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی یعنی سطح ۵۵۳۶ می باشد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۷۰۶ را لمس کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۱۶۹۳ صادر خواهد کرد. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۷۸۹ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۷۰۶ شکسته شود نه تنها تاییدی در جهت کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۹۳ می باشد بلکه با توجه به الگوی مثلث نزولی هدفی پایین تر یعنی سطح ۱۶۳۸ را نمایان خواهد ساخت و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۱۷۲۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) موجب از سرگیری روند افزایشی به سوی سطح مقاومت ۱۷۴۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در تایم فریم یک ساعته قیمت در یک محدوده تراکمی بین الگوی مثلث در نوسان است و در صورت شکست کف خط روند مثلث می‌توان به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۹۳ دلار در هر تن امیدوار بود که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن