تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG7) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می کنیم در کانال افزایشی رسم شده قیمت آن سطح مقاومت ۵۲٫۷۴ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۳۶ افزایش یابد که این حرکت را تکمیل شدن موج نزولی و اصلاحی از سطح ۵۴٫۵۱ (بالاترین سطح ۱۲ دسامبر) در حوالی سطح حمایت ۵۰٫۱۰ نشان داده است و در موج افزایشی فعلی ممکن است دوباره به سطح ۵۴٫۵۱ افزایش یابد.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطوح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۴۴٫۸۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر) وجود دارند. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت آمریکا بعد از آنکه در موج اصلاحی b در کف کانال افزایشی یعنی حوالی سطح حمایت ۵۰٫۱۰ به این موج خود خاتمه داد، هم اکنون موج افزایشی C را از سرگرفته است.

به اعتقاد ما قیمت نفت آمریکا می تواند در موج e یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر) حرکت اصلاحی اخیر خود را جبران کند و دوباره سیگنال خرید به سوی سطح ۵۴٫۵۱ صادر کند و برای امروز از طریق عبور از سطح مقاومت ۵۲٫۷۴ تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۳۶ و بعد از آن تا سطح ۵۴٫۵۱ افزایش یابد که این در نمودار پایین این هدف را مشاهده می فرمایید.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی به پایین سطح حمایت ۵۱٫۷۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) با سطوح حمایت ۵۱٫۵۰ و ۵۱٫۰۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) روبرو خواهد شد و در طول هفته نیز سطح حمایت اصلی همچنان در نرخ ۵۰٫۱۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است.

در سایر تحولات در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG7) پیش بینی می شود قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۵۵٫۷۹ عبور کند و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۵۷ صادر کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو ، سطوح فیبوناچی پروجکشن و قرار گرفتن قیمت بالای سطح حمایت ۵۴٫۱۳ نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲  اوت) تشکیل شده اند و در میان مدت و بلند مدت در این موج حتی قادر است تا ناحیه ۶۰٫۴۶ و ۶۳٫۳۴ صعود کند.

از نظر تحلیل تکنیکال پنج موج کوچک این موج افزایشی C را تشکیل داده ا ند و حرکت اصلاحی از سطح ۵۷٫۸۹ (بالاترین سطح ۱۲ دسامبر) در قالب موج چهارم یعنی موج d شکل گرفت که در نزدیکی کف کانال افزایشی پایان رسید و قیمت نفت برنت موج افزایشی C را از سرگرفته است و می تواند در موج e یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۳٫۵۷ به ترتیب تا سطوح ۵۵٫۷۹ و ۵۷٫۵۷ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به اطراف سطح حمایت ۵۴٫۱۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) خواهد بود. در حرکت نزولی شکست سطح حمایت ۵۴٫۱۳ شکست مهمی تلقی می شود زیرا با شکست آن الگوی سر و شانه کوچک را تایید خواهد کرد و تنها در این شرایط می تواند منجر به کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطوح ۵۲٫۹۱ و ۴۸٫۲۴ شود.

در غیر این صورت همانطور که در بالا اشاره کردیم با شکست سطح مقاومت ۵۵٫۷۹ سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۵۷ دلار در هر بشکه صادر خواهد کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی و افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن