تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح حمایت ۵۴۷۲ دلار در هر تن کاهش یابد و این سطح حمایت را بشکند که در صورت تحقق سناریوی نزولی بعدی هدف های ۵۴۳۳ و ۵۳۷۰ مورد توجه فروشندگان مس قرار خواهد گرفت.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر) تشکیل شده است و در این موج امتداد بیشتری خواهد یافت و تا حدود منطقه ۵۳۷۰ و ۵۲۶۸ ریزش پیدا خواهد کرد اما برای امروز هدف نزولی واقع بینانه برای مس را می توان در سطح ۵۴۳۳ پیش بینی کرد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۵۵۳۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) خواهد بود و در حرکت صعودی چنانچه این سطح مقاومت شکسته شود موجب تقویت قیمت مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۵۹۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

در سایر تحولات و در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۷۰۶ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش دیگری تا سطح حمایت بعدی یعنی تا سطح ۱۶۹۳ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۷۸۹ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر) تشکیل شده است. در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس به پایین خط روند نزولی از الگوی گوه کاهش یافته است.

این شکست نشان دهنده تارگت نزولی آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۶۳۸ تلقی می شود اما هدف نزولی واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطح ۱۶۹۳ می باشد که در صورت شکست سطح حمایت ۱۷۰۶ این هدف کاهشی محقق خواهد شد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می تواند موجب افزایش قیمت آن به سوی سطح ۱۷۲۸ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن