تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۴٫۳۷ دلار در هر بشکه صادر شده است که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۳٫۳۶ در چارت پایین تایید کرده است. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۴۴٫۸۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر) قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

برای امروز براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا در درون کانال افزایشی در حال صعود به ترتیب تا سطوح ۵۴٫۳۷ و ۵۵٫۱۸ قرار دارد و پس از آن هدف ۵۶ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را نمایان می سازد. سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۴٫۳۷  دیده می شود که اگر امروز شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۱۸ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۵۳٫۳۶ و ۵۲٫۷۴ تشکیل شده اند و از نظر تحلیل تکنیکال پیش بینی ما برای امروز، تقویت قیمت نفت آمریکا تا سطح ۵۴٫۳۷ است مخصوصا اگر امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (EIA) بیشتر از حد پیش بینی های بازار (۲٫۵۱۵-  میلیون بشکه) کاهش یابد.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن صنعت نفت آمریکا (API) به میزان ۴٫۱۵۰- میلیون بشکه کاهش یافت درحالیکه قبلا پیش بینی می شد ۲٫۵۰۰-  میلیون بشکه کاهش یابد. با هم منتظر حرکت افزایشی قیمت نفت آمریکا و واکنش امروز بازار به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران می مانیم.

در سایر تحولات امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRG7) تحلیل دیروز هنوز مورد توجه است و پیش بینی می شود قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۵۵٫۷۹ عبور کند و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۷٫۵۷ صادر کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۱٫۵۱ (پایین ترین سطح ۲  اوت) تشکیل شده اند و قیمت نفت برنت در میان مدت و بلند مدت در این موج حتی قادر است تا ناحیه ۶۰٫۴۶ و ۶۳٫۳۴ صعود کند.

از نظر تحلیل تکنیکال پنج موج کوچک این موج افزایشی C را تشکیل داده اند و حرکت اصلاحی از سطح ۵۷٫۸۹ (بالاترین سطح ۱۲ دسامبر) در قالب موج چهارم یعنی موج d شکل گرفت که در نزدیکی کف کانال افزایشی پایان رسید و قیمت نفت برنت موج افزایشی C را از سرگرفته است و می تواند در موج e یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۳٫۵۷ به ترتیب تا سطوح ۵۵٫۷۹ و ۵۷٫۵۷ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به اطراف سطح حمایت ۵۴٫۱۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) خواهد بود و حمایت پس از آن بر روی سطح ۵۳٫۷۱ (پایین ترین سطح ۱۶ دسامبر) قرار دارد. این دومین بار متوالی است که قیمت نفت برنت به سطح مقاومت ۵۵٫۷۹ نزدیک می شود و احتمال شکست آن و صدور سیگنال خرید تا سطح ۵۷٫۵۷ دلار در هر بشکه محتمل است، مخصوصا اگر امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (EIA) بیشتر از حد پیش بینی های بازار (۲٫۵۱۵- میلیون بشکه) کاهش یابد.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن صنعت نفت آمریکا (API) به میزان ۴٫۱۵۰- میلیون بشکه کاهش یافت درحالیکه قبلا پیش بینی می شد ۲٫۵۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد. با هم منتظر حرکت افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال و واکنش امروز بازار به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران می مانیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی و افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن