تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۵۹۴ دلار در هر تن اصلاح کند که این موضوع را ساخته شدن کف دو قلو در اطراف سطح حمایت ۵۴۷۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود قیمت مس در موج c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (پایین ترین سطح ۲۸ نوامبر) تشکیل شده است و سطح حمایت ۵۴۷۲ بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶  درصدی از این موج قرار دارد.

پس از برخورد قیمت مس به این سطح حمایت شاهد یک حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۵۵۹۴ هستیم اما نباید فراموش کرد که موج نزولی c هنوز تکمیل نشده است و در این موج دیر یا زود تا سطوح ۵۳۷۰ ، ۵۳۱۹ و ۵۲۶۸ کاهش خواهد یافت که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی، ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

برای امروز نفوذ قیمت مس به پایین سطح حمایت ۵۴۷۲ منجر به از سرگیری موج نزولی c می شود. اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند نزول قیمت جهانی مس باشیم و در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط در این موج تن دهد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در سایر تحولات امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۷۲۸ را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۱۷۴۱ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی الگوی مثلث و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

حرکت اصلاحی روز گذشته بیانگر ادامه ی نوسانات قیمت این فلز در درون الگوی مثلث است که از پنج موج کوچک تشکیل شده است و موج چهارم یعنی موج d در حال افزایش به سوی سقف این الگوی افزایشی یعنی حوالی سطح مقاومت ۱۷۴۱ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۷۰۶ دلار در هر تن می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید. در نمودار قیمت آلومینیم آلیاژی مشخص است که نه خریداران و نه فروشندگان هیچکدام قادر نیستند که قیمت را به سمت خودشان بکشند.

هر چه دوخط به هم نزدیکتر می شوند حرکت ناگهانی بازار نزدیکتر می شود و نمی دانیم این حرکت در چه جهتی خواهد بود و فقط می دانیم که حرکتی در شرف وقوع است. در نهایت یک طرف بازار تسلیم می شود. بنابراین چگونه می توانیم از این موضوع نفع ببریم؟

ما می توانیم نقطه ورود را در بالای خط بالایی یا زیر خط پایینی قرار دهیم و در اینصورت بازار از هر سمتی حرکتش را شروع کند می توانیم وارد معامله شویم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن