تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۴۷۲ دلار در هر تن کاهش یابد و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۵۳۷۰ صادر خواهد کرد. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود قیمت جهانی مس در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر) قرار دارد.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج نزولی هدف ۵۴۷۲ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) را نشان می دهد و حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۵۵۳۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) به پایان برسد.

بعد از آن انتظار می رود قیمت جهانی مس در موج نزولی به ترتیب تا سطوح ۵۳۷۰ و ۵۳۱۹ و پس از آن ۵۲۶۸ کاهش یابد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی، ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵۳۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) موجب افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۵۹۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی نیز امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بین سطوح ۱۷۱۷ و ۱۷۲۸ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص خواهد شد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح خنثی بین خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) تشکیل شده اند.

این نوسانات قیمت آلومینیم آلیاژی در درون یک الگوی مثلث شکل گرفته است که به نظر می رسد در حال برگشت به سوی سقف خط روند از این الگو در حوالی سطح مقاومت ۱۷۴۱ می باشد با این حال برای اینکه از رسیدن قیمت به این سطح مطمئن شویم می بایست قیمت آن به بالای سطح مقاومت اولیه ۱۷۲۸ افزایش یابد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۱۷۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۰۶ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی در نمودار پایین مشخص شده است.

در نمودار قیمت آلومینیم آلیاژی مشخص است که نه خریداران و نه فروشندگان هیچکدام قادر نیستند که قیمت را به سمت خودشان بکشند. هر چه دوخط به هم نزدیکتر می شوند حرکت ناگهانی بازار نزدیکتر می شود و نمی دانیم این حرکت در چه جهتی خواهد بود و فقط می دانیم که حرکتی در شرف وقوع است. در نهایت یک طرف بازار تسلیم می شود.

بنابراین چگونه می توانیم از این موضوع نفع ببریم؟ ما می توانیم نقطه ورود را در بالای خط بالایی یا زیر خط پایینی قرار دهیم و در اینصورت بازار از هر سمتی حرکتش را شروع کند می توانیم وارد معامله شویم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن