تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت اصلاحی خود از سطح ۵۴۱۹ دلار در هر تن (پایین ترین سطح روز گذشته) در حوالی سطح مقاومت ۵۵۹۴ پایان دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۵۴۳۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید از منظر بررسی امواج الیوت ویو، قیمت جهانی مس در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر) قرار گرفته است و در این موج از قدرت و توانایی خوبی برای کاهش تا محدوده ۵۳۷۰ و ۵۲۶۸ برخوردار است.

باید توجه داشت در چارت زیر قیمت جهانی مس در درون یک کانال نزولی در نوسان است که کف این کانال به هدفی در حدود ۵۲۶۸ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی می باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵۹۴ موجب افزایش به سوی سطح مقاومت ۵۷۰۱ می شود و این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بین محدوده خنثی ۱۷۱۷ و ۱۷۲۸ در نوسان باشد و شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار را مشخص کند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر) تشکیل شده است.

چنین به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی در حال تلاش برای رسیدن به سوی سطح مقاومت ۱۷۴۱ یعنی به سوی سقف خط روند الگوی مثلثی شکل است و اگر امروز بتواند با قدرت از نزدیک ترین سطح مقاومت خود یعنی سطح ۱۷۲۸ عبور کند سیگنال خرید به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۷۴۱ صادر خواهد کرد.

این در حالی است که در حرکت کاهشی شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۱۷ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۷۰۶ می شود. با این حال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرارسیدن تعطیلات سال نو میلادی، کم کم شاهد کاهش حجم معاملات بازار خواهیم بود.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۷۴۱ با قدرت شکسته شود خریداران زیادی را وارد بازار خواهد کرد و تنها در این شرایط می توان هدف افزایشی بعدی را سطح ۱۷۵۰ در نظر گرفت که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ دلار در هر تن (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد که در نمودار روزانه به وضوح مشخص است.

در نمودار یک ساعته قیمت آلومینیم آلیاژی مشخص است که نه خریداران و نه فروشندگان هیچکدام قادر نیستند که قیمت را به سمت خودشان بکشند. هر چه دوخط به هم نزدیکتر می شوند حرکت ناگهانی بازار نزدیکتر می شود و نمی دانیم این حرکت در چه جهتی خواهد بود و فقط می دانیم که حرکتی در شرف وقوع است و در نهایت یک طرف خط روند الگوی مثلث با قدرت شکسته خواهد شد.

بنابراین چگونه می توانیم از این موضوع نفع ببریم؟ ما می توانیم نقطه ورود را در بالای خط بالایی یا زیر خط پایینی الگوی مثلث قرار دهیم و در اینصورت بازار از هر سمتی حرکتش را شروع کند می توانیم وارد معامله شویم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن