تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۲۰۱۷ به سوی سطح حمایت ۵۲۱۰ دلار در هر تن کاهش یابد و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش دیگر به سوی سطح ۴۶۹۰ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح ماه فوریه ۲۰۱۱) تشکیل شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال این موج هنوز تکمیل نشده است و از پنج موج کوچک تر شکل گرفته است که موج چهارم یعنی موج ۴ از نزدیکی سطح حمایت ۴۳۷۱ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) آغاز شده و به نظر می رسد که در نزدیکی سطح مقاومت ۶۰۴۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به پایان رسیده است.

در نمودار پایین موج پنجم یعنی موج ۵ شروع شده است که می تواند در این موج قیمت مس را تا سطوح ۳۸۵۱ و ۳۰۱۳ پایین بکشاند که هر یک از این نقاط به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند. بررسی دقیق تر از موج ۴ تایید کننده تکمیل شدن این موج در نمودار می باشد. باید توجه داشت که این موج یک ساختار اصلاحی دارد که از سه موج کوچک تر ساخته شده است.

موج دوم یعنی موج (b) در سطح ۴۴۸۳٫۵۰ (پایین ترین سطح ۹ ژوئن) به کف خود رسیده و موج سوم یعنی موج (c) نیز به سه موج کوچک تر تقسیم شده است و موج سوم یعنی موج c از ساختار پنج موجی برخوردار است. این ساختار پیچیده و عمق کاهش قیمت از سطح ۶۰۴۵٫۵۰ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر) به واژگونی روند صعودی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) اشاره دارد و انتظار داریم در فصل آینده قیمت جهانی مس به سوی کف موج (b) یعنی سطح ۴۴۸۳٫۵۰ کاهش یابد.

لازم به ذکر است در این مدت سطح مقاومت قیمت مس در سطح ۵۶۳۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ به ۶۰۴۵٫۵۰) دیده می شود و تنها به شرط شکست این سطح مقاومت موجب افزایش محدود آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۷۹۳ می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در سه ماهه اول سال جاری میلادی سطح حمایت ۱۶۹۴ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۵۹۵ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۸ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده اند و این تجزیه و تحلیل سطح مقاومت قیمت را بر روی ۱۷۷۵ (خط فیبوناچی ۵۰  درصدی) نشان می دهد که منجر به حرکت اصلاحی فعلی شده است، با این حال دلایل قانع کننده ی در جهت کاهش قیمت این فلز به پایین سطح حمایت ۱۶۹۴ وجود دارد.

در نمودار پایین موج افزایشی قیمت از سطح ۱۴۳۲ در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c به اندازه ی طول موج اول یعنی موج a حرکت داشته است که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است و چنین رابطه ای تاییدی در جهت تکمیل شدن چرخه موج اصلاحی می باشد.

در نمودار پایین موج b که در سطح ۱۵۳۱ (پیایین ترین سطح ۱۳ مه) به اتمام رسیده بود ممکن است به این سطح دوباره نزدیک شود با این حال هدف واقع بینانه نزولی ما سطح ۱۵۹۴ می باشد که در نمودار زیر با پیکان بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی مشخص شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این موج افزایشی به هدف ۱۵۷۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اشاره دارد که این سطح خیلی نزدیک به سطح ۱۵۹۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد. به باور ما رفتار قیمت آلومینیم آلیاژی از ۱۱ نوامبر به ۲۴ نوامبر بیشتر شبیه یک الگوی کف دو قلو است که هدفی بین منطقه ۱۵۹۴ و ۱۵۷۰ را نشانه گرفته است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۷۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باعث تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۵۶ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود که در نمودار روزانه قیمت آلومینیم آلیاژی مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن