تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG7) پیش بینی می شود قیمت آن تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ دلار در هر بشکه تثبیت شده است دوباره سطح حمایت ۵۲٫۱۶ را لمس کند و این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار پایین نشان داده است.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین پایین به وضوح مشخص است چرخه پنج موجی از سطح ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) تکمیل شده است که این مساله موجب این حرکت اصلاحی شده است و در حرکت نزولی چنانچه بتواند به پایین سطح حمایت ۵۲٫۱۶ برسد منجر به کاهش به سوی سطح ۵۰٫۲۶ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲  درصدی از این چرخه می باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۲٫۲۰ نیز اشاره به سطح ۵۰٫۲۶ دارد. در هر صورت براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود سطح حمایت ۵۲٫۱۶ باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی و بازگشتی قیمت نفت خام سبک آمریکا شده است که انتظار داریم این حرکت اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) متوقف شود.

لازم به ذکر است امروز در حرکت صعودی تنها افزایش قیمت به بالای سطح ۵۳٫۵۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ می باشد که می تواند به تقویت قیمت و صدور سیگنال خرید با حد تارگت ۵۴٫۳۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) بیانجامد.

در تقویم اقتصادی امروز در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا EIA (پیش بینی بازار ۲٫۱۵۲-  میلیون بشکه، رقم قبلی ۶۱۴ هزار بشکه) اعلام می شود و معمولا اگر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یابد در لحظه انتشار خبر باعث تقویت قیمت نفت و اگر بالاتر از پیش بینی ها باشد در لحظه انتشار خبر موجب کاهش قیمت نفت می شود.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن نفت آمریکا (API) به میزان ۷٫۴۰۰-  میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه پیش بینی می شد ۱٫۷۰۰-  میلیون بشکه کاهش یابد و رقم قبلی نیز ۴٫۲۰۰ میلیون بشکه اعلام شده بود.

در سایر تحولات امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH7) پیش بینی می شود قیمت آن مادامیکه پایین سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ قرار گرفته است دوباره سطح حمایت ۵۵٫۴۳ را لمس کند و چنانچه این سطح حمایت به هر دلیلی شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۵۳٫۶۱ می شود.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده اند.

از نظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی نزولی که از سطح ۵۸٫۳۷ شروع شده ممکن است به سوی سطوح ۵۳٫۶۱ و ۵۲٫۱۵ ادامه یابد که این حرکت را واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نشان داده است و همچنین سطح ۵۲٫۱۵ مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر) می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) موجب صدور سیگنال خرید نفت برنت با هدف ۵۷٫۵۰ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود.

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم در تقویم اقتصادی امروز در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (پیش بینی بازار ۲٫۱۵۲-  میلیون بشکه، رقم قبلی ۶۱۴ هزار بشکه) اعلام می شود.

معمولا اگر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یابد در لحظه انتشار خبر باعث تقویت قیمت نفت برنت و اگر بالاتر از پیش بینی ها باشد در لحظه انتشار خبر موجب کاهش قیمت نفت برنت می شود.

لازم به ذکر است بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن نفت آمریکا (API) به میزان ۷٫۴۰۰-  میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه پیش بینی می شد ۱٫۷۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد و رقم قبلی نیز ۴٫۲۰۰ میلیون بشکه اعلام شده بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن