تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۶۳۸ دلار در هر تن را بشکند و به سوی سطح مقاومت ۵۷۰۱ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت، سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال نزولی نشان داده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین مشاهده می فرمایید موج نزولی قیمت جهانی مس از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر) در قالب پنج موج شکل گرفته است که این چرخه در درون یک کانال نزولی در نوسان بوده است.

از نظر بررسی شمارش امواج الیوت، قیمت جهانی مس در موج d در حال نوسان است که چهارمین موج از این چرخه محسوب می شود و می تواند در این موج تا حدود سطح مقاومت ۵۷۰۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی قبلی c) افزایش یابد و این سطح دقیقا مماس با سقف کانال نزولی است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت مس بر روی ۵۵۹۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) قرار دارد که تنها در صورت شکست آن منجر به کاهش قیمت مس به سطح ۵۵۳۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی مابین سطوح ۱۶۸۴ و ۱۶۹۳ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۸۹ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده اند.

برای امروز اگر قیمت مس به هر دلیلی موفق به شکست سطح مقاومت ۱۶۹۳ شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۱۷۰۶ صادر خواهد کرد و اگر موفق به شکست سطح حمایت ۱۶۸۴ شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۶۷۲ صادر خواهد کرد.

در کل چنین به نظر می رسد که تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت این فلز را نشان دهد زیرا پیش بینی می شود قیمت آن دیر یا زود در موج نزولی c به سوی سطح ۱۶۷۲ کاهش یابد و الگوی مثلثی شکل نیز حتی به هدف های پایین سطح ۱۶۷۲ دلار در هر تن اشاره دارد که در نمودار مربوطه پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن