تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG7) انتظار می رود در صورت شکست سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ دلار در هر بشکه سیگنال خرید تا سطوح مقاومت ۵۵٫۱۸ و ۵۵٫۲۴ صادر کند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و بالاترین سطح ۳ ژانویه قرار دارند.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این حرکت اصلاحی که از سطح ۵۵٫۲۴ شروع شده است در قالب سه موج شکل گرفته که موج افزایشی از سطح ۵۲٫۱۵ (پایین ترین سطح ۴ ژانویه) در قالب موج b صورت گرفته است که هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می باشد.

از آنجایی که دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا با ثبت ۷٫۰۵۱-  میلیون بشکه بیشتر از حد انتظارات بازار کاهش یافت و همچنین با توجه به اینکه قیمت نفت هم اکنون در بالای سطح حمایت ۵۳٫۳۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد، انتظار می رود با شکست سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ حرکت صعودی ادامه یابد و در صورت شکسته شدن آن هدف بعدی، صعود قیمت تا نرخهای ۵۵٫۱۸ و ۵۵٫۲۴ خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

مگر آنکه در حرکت نزولی سطح حمایت ۵۳٫۳۴ با قدرت شکسته شود و آن وقت سیگنال فروش به سطح ۵۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد. گزارش امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد و محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت قیمت نفت آمریکا به شمار می رود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH7) انتظار می رود در صورت شکست سطح مقاومت ۵۷٫۵۰ سیگنال خرید تا سطوح مقاومت ۵۸٫۳۷ و ۵۸٫۶۷ صادر کند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی بالاترین سطح ۳ ژانویه و خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارند.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این حرکت اصلاحی که از سطح ۵۸٫۳۷ شروع شده است در قالب سه موج شکل گرفته که موج افزایشی از سطح ۵۵٫۳۰ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه) در قالب موج b صورت گرفته است که هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۵۷٫۵۰ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می باشد.

از آنجایی که دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا با ثبت ۷٫۰۵۱-  میلیون بشکه بیشتر از حد انتظارات بازار کاهش یافت و همچنین با توجه به اینکه قیمت نفت برنت هم اکنون در بالای سطح حمایت ۵۶٫۵۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد، برای امروز انتظار می رود با شکست سطح مقاومت ۵۷٫۵۰ حرکت صعودی ادامه یابد و در صورت شکسته شدن آن هدف بعدی صعود قیمت تا نرخهای ۵۸٫۳۷ و ۵۸٫۶۷ خواهد بود که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمایید.

مگر آنکه در حرکت نزولی سطح حمایت ۵۶٫۵۵ با قدرت شکسته شود که آن وقت با توجه به واگرایی کاهشی در اندیکاتور مک دی (MACD) سیگنال فروش به ترتیب به سطوح حمایت بعدی ۵۵٫۹۹ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) و ۵۵٫۴۳ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

همانطور که در بالا گفته شد گزارش امروز آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد و محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال به شمار می رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن