تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۵۵۳۶ دلار در هر تن کاهش یابد و به نظر می رسد که قیمت مس دوباره روند نزولی خود را از سطح ۶۰۴۵٫۵۰ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) از سر گرفته است. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این روند نزولی در در درون یک کانال نزولی شکل گرفته است که از پنج موج برخوردار است.

به باور ما موج افزایشی قیمت از سطح ۵۴۱۹٫۵۰ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر) در قالب موج چهارم یعنی موج d شکل گرفته است که به نظر می رسد در سطح ۵۷۰۱ پیک و سقف خود را دیده باشد و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ماقبل c می باشد.

به باور ما از آنجایی که موج d تکمیل شده است از حالا به بعد می بایست منتظر کاهش قیمت در موج نزولی e باشیم که می تواند در این موج قیمت را در روزهای آینده تا حدود ۵۳۷۰ و ۵۳۱۹ پایین بکشاند. لازم به ذکر است که در حرکت افزایشی تنها شکست سطح مقاومت ۵۶۳۸ باعث افزایش به سوی سطح مقاومت ۵۷۰۱ می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۷۰۶ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۷۱۷ سیگنال خرید صادر کند که این سطح مماس با خط روند بالای از الگوی گوه (wedge) در نمودار پایین می باشد و این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن نیز نشان داده اند.

الگوی قیمت از روز ۲۹ نوامبر به این سو بیشتر شبیه یک الگوی گوه است که خط روند پایینی و بالایی این الگو به عنوان منطقه حمایت و مقاومت جدی قیمت محسوب می شود. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۸۹ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر) تشکیل شده اند.

موج افزایشی قیمت از سطح ۱۶۷۶٫۵۰ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه) در قالب موج چهارم یعنی موج d شکل گرفته که به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۱۷۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) به سقف خود خواهد رسید که این سطح دقیقا مماس با خط روند بالایی الگوی گوه در نمودار پایین می باشد و در حرکت نزولی نیز سطح حمایت بر روی ۱۶۹۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود سیگنال فروش به سوی سطح حمایت بعدی ۱۶۸۴ دلار در هر تن صادر خواهد کرد و این سطح نیز بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن