تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

همانطور که دیروز گفتم برخی سفارشهای خرید یورو در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ قرار دارند که باید به این سفارش ها توجه کرد. برای امروز نیز سفارشات خرید همچنان در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ قرار دارند که نبایست قیمت به زیر این سطح کاهش یابد در غیر این صورت اگر به زیر ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۲۹۹۰ برسد برای پر کردن گپ بوجود آمده در منطقه ۱٫۲۹۴۶ و ۱٫۲۹۶۶ ( پس از سخنرانی برنانکی ) تا این محدوده برگشت خواهد کرد.

در هر صورت همانطور که انتظار داشتیم قیمت یورو در بازارهای جهانی از روندی رو به بالا برخوردار است و همچنان اعتقاد داریم که محدوده ۱٫۳۰۰۰ حمایت خوبی برای جلوگیری از کاهشهای بیشتر است و تا آنجا که متوجه شده ام بیشتر سفارشهای خرید در این محدوده قرار دارند و شاید این روند اصلاح قیمتی اخیر از سطح ۱٫۳۱۲۰ در همین محدوده پایان پذیرد و مجدد به سوی ۱٫۳۱۰۰ حرکت نماید، به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا منطقه ۱٫۳۰۰۰ ایستادگی خواهد کرد؟

بنابراین هنوز کف ۱٫۳۰۰۰ حمایت خوبی برای یورو است و در بالا نیز امروز برخی از سفارشهای فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۱۲۰ با حد استاپ بالای منطقه ۱٫۳۱۵۰ توسط معامله گران قرار دارند که باید مراقب بود و ما پیشنهاد می کنیم در همین نزدیکی منطقه ۱٫۳۱۰۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید.

به نظر من فعلا روند موقتی افزایشی نسبتا خوبی آغاز شده و باید دید تا کجا توان بالا رفتن دارد. اگر بتواند از حد استاپ خرید ۱٫۳۱۵۰ معامله گران عبور کند به ترتیب تا ۱٫۳۲۰۰ و سپس ۱٫۳۲۳۰ الی ۱٫۳۲۵۰ افزایش خواهد یافت در غیر این صورت برای امروز حرکت خنثی این زوج مابین نرخهای ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۱ ادامه می یابد.

برای زوج ارز UsdChf امروز اکثر سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۰٫۹۵۱۰ و بعدی در منطقه نزدیکی ۰٫۹۵۳۵ و ۰٫۹۵۴۰ الی ۰٫۹۵۵۰ چیده شده اند و همانطور که در نمودار زیر می بینیم پیش بینی می شود که قیمت به سوی سطح ۰٫۹۳۶۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۰٫۹۱۳۰ به ۰٫۹۷۵۳) کاهش یابد. چنانچه به زیر این سطح کاهش یابد هدف نزولی بعدی کاهش قیمت به سوی ۰٫۹۳۵۷ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه)  قرار دارد.

سطوح مقاومت نیز در منطقه ۰٫۹۵۹۳ و ۰٫۹۵۹۶ ( گپ ۳ پیپ ایجاد شده) تشکیل شده است که حتی در صورت رسیدن به این منطقه فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش خواهد بود و البته برای امروز با توجه به منطقه حمایت در نزدیکی سطح ۰٫۹۴۵۰ و ۰٫۹۴۰۰ پیشنهاد می کنیم در نزدیکی منطقه ۰٫۹۴۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید .

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس

UsdJpy :

در این زوج ارز همانطور که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید منطقه مقاومت بر روی نزدیکی ۹۹٫۸۷ الی ۱۰۰ تشکیل شده است که این بر روی خط تنکان ، سطح فیب ۵۰ درصدی و نزدیکی بالاترین سطح دیروز (۹۹٫۹۲) قرار گرفته است که این می تواند در صورت تثبیت قیمت در زیر سطح ۹۹٫۸۷ محل سفارشات فروش باشد.

در نمودار زیر می بینیم که قیمت توانسته است که به اندازه ۳۸٫۲ درصد از محدوده خنثی ۱۰۱٫۵۴ و ۹۸٫۲۰ خود را اصلاح نماید. لازم به ذکر است که پایین ترین سطح روز گذشته نزدیک به سطح ۹۸٫۱۴ ( کف ابر اندیکاتور ایچیموکو) قرار گرفته است و در نرخهای پایین تر سطوح حمایت کلیدی بر روی خط کیجون و فیب ۵۰ درصدی قرار گرفته اند که بسیار مهم می باشند.

در سایر تحولات و در زوج ارز EurJpy امروز سفارشات فروش در دو منطقه نزدیکی ۱۳۰٫۰۰ و ۱۳۰٫۲۰ بعدی در منطقه ۱۳۰٫۴۵ تا ۱۳۰٫۵۰ قرار دارند و کف قیمت فعلا بر روی منطقه ۱۲۹٫۰۰ و ۱۲۸٫۸۰ الی ۱۲۸٫۷۰ تشکیل شده اند. در زوج ارز GbpJpy نیز در شرایطی که قیمت نتواند در بالای منطقه مقاومت ۱۵۲٫۰۰ و ۱۵۲٫۵۰ بسته شود، انتظار داریم به هدف منطقه ۱۴۹٫۰۰ و ۱۴۸٫۵۰ نزدیک شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

jpy

GbpUsd :

امروز از نوع سفارشهای خرید و فروش که وارد سیستم شده اند مشخص است که منطقه حمایت این زوج ارز در حدود ۱٫۵۰۶۰ و ۱٫۵۰۵۰ الی ۱٫۵۰۳۵ قرار دارند و از بالا نیز منطقه مقاومت در حدود ۱٫۵۲۰۰ و ۱٫۵۲۲۰ بعدی در منطقه ۱٫۵۲۴۰ الی ۱٫۵۲۵۵ تشکیل شده است.

تثبیت قیمت بالای منطقه ۱٫۵۱۷۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی ) و شکسته شدن سطح ۱٫۵۲۵۰ و ۱٫۵۲۸۴ ( خط فیبوناچی ۵۰ درصدی اصلاحی از ۱٫۵۷۵۳ به ۱٫۴۸۱۴) و صعود قیمت به بالای این سطح ، نشان دهنده تقاضای پوند است که می تواند در میان مدت هدف ۱٫۵۳۵۷ ( خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) و سپس ۱٫۵۳۹۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نمایان سازد.

خصوصاً در شرایطی که در حال حاضر منطقه حمایت بر روی منطقه ۱٫۵۰۶۰ و ۱٫۵۰۵۰ الی ۱٫۵۰۳۵ قرار گرفته است. مومتنوم روزانه هر چند مقداری هنوز کاهشی است اما هنوز بالای کمترین حد خود می باشد که این نشاندهنده آن است که بازار متمایل به افزایش قیمت است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند