تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۵۳۶ دلار در هر تن را لمس کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار یک ساعته پایین نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. متاسفانه ابزار فیبوناچی پروجکشن در متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است. در حالیکه به لحاظ تعریف علمی این ابزار کاربرد فیبوناچی پروجکشن را نمایش می دهد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که روند نزولی قیمت از سطح ۶۰۴۵٫۵۰ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) در قالب پنج موج شکل گرفته است و این موج پنجم یعنی موج e است که می تواند قیمت مس را تا سطوح ۵۳۱۹ و ۵۲۶۸ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج  نزولی سوم یعنی موج c قرار دارند.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که قیمت مس در درون یک کانال نزولی در نوسان است که از پنج موج کوچک شکل گرفته است و موج افزایشی قیمت از سطح ۵۴۱۹٫۵۰ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر) در قالب موج چهار یعنی موج d صورت گرفته است که به نظر می رسد این موج در حوالی سطح مقاومت ۵۷۰۱ به پایان رسیده است و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج ما قبل c می باشد.

به باور ما با توجه به تکمیل شدن موج d قیمت مس در موج نزولی c قرار گرفته است و دیر یا زود به پایین سطح حمایت ۵۵۳۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش خواهد یافت و در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) موجب افزایش به سطح ۵۷۰۱ می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۷۰۶ را لمس کند که این حرکت نزولی را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۷۱۷ در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید هر یک از این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۸۹ (پایین ترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده اند.

خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۷۸۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) نیز به عنوان مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی عمل کرده است که مانع از امتداد بیشتر موج d به بالای سطح مقاومت ۱۷۱۷ شده است.

از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی دو بار موفق به شکست سطح مقاومت ۱۷۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نشده است این به معنای تکمیل شدن موج افزایشی d در حوالی سطح مقاومت ۱۷۱۷ می باشد و انتظار داریم در موج نزولی c قیمت آن به سوی نرخهای پایین ۱۷۰۶ کاهش یابد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۱۷ موجب افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۷۲۸ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۰۶ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت بعدی ۱۶۹۳ دلار در هر تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن