تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG7) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۵۱٫۱۹ دلار در هر بشکه کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین نشان داده است.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت آمریکا در موج نزولی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) می باشد و انتظار داریم که این موج به اندازه ی طول موج a کاهش یابد و قیمت نفت آمریکا را تا سطح ۵۱٫۱۹ یعنی جاییکه خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار دارد پایین بکشاند.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ نشانگر شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد و از این رو این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح ۵۰٫۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد که البته این هدف نزولی بستگی به شکست سطح حمایت ۵۱٫۱۹ در نمودار پایین دارد.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۵۲٫۳۹ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث تقویت قیمت نفت آمریکا به سطح ۵۳٫۳۴ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است. باید منتظر ماند و حرکت بازار را دنبال کرد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۳٫۶۱ کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکست سطح حمایت ۵۵٫۴۳ در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت ۵۵٫۴۳ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شده است و برای امروز راه برای کاهش بیشتر به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۵۳٫۶۱ فراهم شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت قبلی یعنی ۵۵٫۴۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد که حالا این سطح تبدیل به مقاومت مهم برای نفت برنت دریای شمال شده است. در نمودار پایین خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) اشاره به هدف نزولی ۵۲٫۱۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دارد که این هدف بستگی به شکست سطح حمایت ۵۳٫۶۱ دارد.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت نفت برنت پایین سطح مقاومت اصلی ۵۵٫۴۳ قرار دارد، پیش بینی ما کاهش قیمت آن تا سطح ۵۳٫۶۱ دلار در هر بشکه است که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است. باید منتظر ماند و حرکت بازار را دنبال کرد. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن