تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۵۳۶ دلار در هر تن را لمس کند و اگر موفق به شکست آن شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۴۷۲ خواهد شد که در چارت پایین مشخص شده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح حمایت قیمت جهانی مس بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

در تعریف فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. ابزار فیبوناچی پروجکشن در متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است، در حالیکه به لحاظ تعریف علمی این ابزار کاربرد فیبوناچی پروجکشن را نمایش می دهد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که این چرخه در درون یک کانال نزولی شکل گرفته است که به هدف نزولی ۵۳۱۹ و ۵۲۶۸ یعنی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی اشاره دارد اما با این حال هدف نزولی واقع بینانه را بهتر است در نزدیکی سطح حمایت ۵۴۷۲ که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی قرار دارد در نظر گرفت و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت جهانی مس محدود به سطح مقاومت ۵۶۳۸ می باشد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت اصلی ۱۷۰۶ اصلاح کند که این حرکت را عدم توانایی قیمت آلومینیم آلیاژی در عبور از سطح مقاومت ۱۷۲۸ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۷۸۹ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده اند.

در نمودار زیر سطح مقاومت ۱۷۲۸ مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۷۸۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) می باشد و اندیکاتور RSI در تایم فریم یک ساعته نشانگر تمایلات کاهشی قیمت این فلز است و این حرکت نزولی را دو بار عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۱۷۲۸ نشان داده است.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۷۲۸ به معنای افزایش به سوی سطح ۱۷۴۱ دلار در هر تن می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی می باشد که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن