تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG7) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۵۰٫۲۶  دلار در هر بشکه کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

همانطور که دیروز بدان اشاره کردیم در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت آمریکا در موج نزولی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) می باشد و انتظار داریم که این موج به اندازه ی طول موج a کاهش یابد و قیمت نفت آمریکا را تا سطح ۵۰٫۲۶ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد پایین بکشاند.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ نشانگر شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد و از این رو این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح ۵۰٫۲۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد که البته این هدف نزولی به محض شکست سطح ۵۰٫۷۲ (پایین ترین سطح امروز تا بدین لحظه) در نمودار پایین تاچ خواهد شد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی با سطح مقاومت ۵۱٫۴۰ (مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۲٫۲۰ –  پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) مواجه خواهد شد. لازم به ذکر است امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۱٫۱۶۲+ میلیون بشکه، رقم قبلی ۷٫۰۵۱- میلیون بشکه) اعلام می شود.

گفتنی است دیروز آمار موجودی ذخایر هفتگی انجمن نفت آمریکا به میزان ۱٫۵۰۰+ افزایش یافت و بالاتر از حد پیش بینی بازار ۹۰۰+ هزار بشکه و رقم قبلی ۷٫۴۳۰- میلیون بشکه بود. باید منتظر ماند و حرکت بازار را در واکنش به تحولات تکنیکال و فاندامنتال دنبال کرد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH7) پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به برخورد قیمت به حمایت در نزدیکی سطح ۵۳٫۶۱ مقداری حرکت نزولی اخیر خود را جبران کند و اصلاح پیدا کند و از این رو تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۵۳٫۶۱ قرار دارد، ممکن است به سطح مقاومت ۵۵٫۴۳ برگردد.

در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین نفت برنت دریای شمال این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده اند.

در نمودار پایین موج اصلاحی قیمت نفت برنت که از سطح ۵۸٫۳۷ شروع شده در قالب سه موج شکل گرفته است و موج سوم یعنی موج c در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و این ساختار به معنای آن است که این حرکت اصلاحی از سطح ۵۸٫۳۷ در نزدیکی سطح حمایت ۵۳٫۶۱ تکمیل شده است.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۳٫۶۱ منجر به کاهش قیمت آن به سطوح حمایت بعدی ۵۲٫۵۷ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و ۵۲٫۱۵ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید. در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است. باید منتظر ماند و امروز در واکنش به تحولات تکنیکال و فاندامنتال حرکت بازار را دنبال کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن