تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن از سطح مقاومت ۵۷۶۷ دلار در هر تن عبور کند و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۷۹۷ صادر کند که این هدف را در نمودار پایین بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده اند.

در تعریف فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. ابزار فیبوناچی پروجکشن در متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است، در حالیکه به لحاظ تعریف علمی این ابزار کاربرد فیبوناچی پروجکشن را نمایش می دهد.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی، ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده اند.

حرکت اصلاحی کوتاهی که قیمت مس در واکنش به سطح مقاومت ۵۷۶۸ داشته در نزدیکی سطح حمایت ۵۷۲۲ متوقف شده است و انتظار داریم امروز بتواند از سطح مقاومت ۵۷۶۸ با قدرت عبور کند و در راستای استمرار موج افزایشی (c) سیگنال خرید با هدف های ۵۷۹۷ و ۵۸۱۶ صادر کند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۷۲۲ منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۵۶۹۳ می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی امروز شکست سطح مقاومت ۵۷۶۸ می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۷۶۲ صعود کند که این حرکت افزایشی را شکست سطح مقاومت ۱۷۴۶ در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۷۸۹ (بالاترین سطح ۲۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۱۶۷۶ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و هدف افزایش بعدی بر روی سطح مقاومت ۱۷۶۲ قرار دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی کاهش قیمت به سطح ۱۷۴۱ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۱۷۴۶ می باشد که می تواند قیمت را به سوی سطح حمایت ۱۷۳۲ پایین بکشاند که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی امروز افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۷۶۲ دلار در هر تن می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن