تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۵۸۴۳ دلار در هر تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۵۸۱۶ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و اندیکاتور RSI در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی فیبوناچی پروجکشن از موج (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده اند.

در تعریف فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. ابزار فیبوناچی پروجکشن در متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است، در حالیکه به لحاظ تعریف علمی این ابزار کاربرد فیبوناچی پروجکشن را نمایش می دهد.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI به خستگی خریداران اشاره دارد و در واقع حداقل تا زمانیکه قیمت مس پایین سطح مقاومت ۵۸۸۹ تثبیت شده است، با توجه به کاهش شدید قیمت در نمودار یک ساعته از سطح ۵۸۴۸ که دیروز شاهد آن بودیم نشان دهنده احتیاط معامله گران نسبت به استمرار موج افزایشی قیمت مس دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۸۹ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) سیگنال خرید جدید مس با هدف های ۵۹۱۸ و ۵۹۴۱ یعنی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۵۰ درصدی صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۷۹۷ افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۸۳۵ می شود.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید هر یک از این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده اند.

در چارت پایین سطح مقاومت ۱۷۹۷ توسط خط مقاومت دیگر در سطح ۱۷۹۴ (بالاترین سطح ۱۱ نوامبر ۲۰۱۶) مورد مقاومت قرار گرفته است و به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی در اولین تلاش خود بعید است که از سطح مقاومت ۱۷۹۸ با قدرت عبور کند و برای امروز تنها افزایش قیمت به سطح ۱۸۰۵ تایید کننده شکست سطح مقاومت ۱۷۹۸ دلار در هر تن می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن