تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز سیگنال قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG7) اندکی مبهم و نامشخص است و هنوز موفق به شکست سطح حمایت ۵۲٫۱۶ دلار در هر بشکه نشده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و مادامیکه قیمت نفت آمریکا بالای این سطح حمایت ۵۲٫۱۶ در نوسان است احتمال افزایش دوباره به سوی سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ بعید نیست.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز قیمت نفت سردرگم است زیرا از یک طرف عربستان سعودی گفته است که به تعهد خود در مورد کاهش سطح تولیدات پایبند است و خریداران نفت را همچنان امیدوار کرده است اما از طرف دیگر افزایش تولیدات نفت در ایالات متحده آمریکا و برخی از شک و تردیدها در مورد اینکه آیا سایر اعضای اوپک به تعهدات خود پایبند خواهند ماند یا خیر، برخی از خریداران نفت را نگران کرده است و این موضوع فعلا قیمت نفت را در سر دو راهی قرار داده است.

در هر صورت برای امروز از منظر تحلیل تکنیکال تنها کاهش قیمت به سطح ۵۲٫۰۴ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۱۶ می باشد که می تواند سیگنال فروش با هدف سطح حمایت بعدی یعنی ۵۱٫۳۳ (خط فیبوناچی ۳۰ درصدی) را نمایان سازد و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ سیگنال خرید با هدف های ۵۴٫۳۳ و ۵۵٫۲۴ را مشخص می سازد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

از این رو در حال حاضر قیمت نفت آمریکا در روندی خنثی مابین سطوح ۵۲٫۱۶ و ۵۳٫۳۴  قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار حداقل برای امروز مشخص شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH7) پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در منطقه خنثی ۵۵٫۴۳ و ۵۶٫۵۵ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. همانطور که در نمودار بعدی مشاهده می فرمایید هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) قرار دارند.

در حرکت افزایشی شکست سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ سیگنال خرید با هدف های ۵۷٫۵۰ و ۵۸٫۳۷ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به سطح ۵۵٫۱۰ تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۵۵٫۴۳ با هدف نزولی ۵۳٫۶۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد. به نظر می رسد حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت از سطح ۵۸٫۳۷ هنوز تکمیل نشده است.

در واقع این حرکت اصلاحی در مقایسه با حرکت افزایشی قیمت از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) بسیار کوتاه به نظر می رسد و این احتمال وجود دارد که قیمت نفت برنت با شکست سطح حمایت ۵۵٫۴۳ به ترتیب سطوح ۵۴٫۴۷ (مماس با خط روند افزایشی رسم شده) و ۵۳٫۶۱ دست پیدا کند مگر آنکه همانطور که در بالا گفته شد سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ با قدرت شکسته شود و سیگنال خرید به ترتیب با هدف های ۵۷٫۵۰ و ۵۸٫۳۷ دلار در هر بشکه صادر کند که در نمودار بعدی مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن