تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۵۷۶۸ دلار در هر تن اصلاح کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال افزایشی در نمودار پایین نشان داده اند.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

ابزار فیبوناچی پروجکشن در متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است، در حالیکه به لحاظ تعریف علمی این ابزار کاربرد فیبوناچی پروجکشن را نمایش می دهد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس در موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲  دسامبر ۲۰۱۶) قرار دارد و بخش بزرگی از این موج در درون کانال افزایشی شکل گرفته است.

از آنجایی که قیمت موفق به شکست سقف کانال نشده است این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۵۷۶۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد و در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۵۸۴۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی) سیگنال افزایش به سوی سطح ۵۸۷۲ صادر خواهد کرد که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می کنید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۷۲۹ کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۷۰ در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

سطح حمایت بعدی بر روی ۱۷۲۹ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۶۹۷ خواهد شد. در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۷۰ موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۷۹۷ و ۱۸۳۵ دلار در هر تن می شود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن