تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز پوند پس از سخنان مثبت ترزا می نخست وزیر انگلیس و اشاره مستقیم وی به اینکه قرارداد نهایی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به رای پارلمان این کشور بستگی دارد نه دولت، به شدت در بازارها تقویت شد و بیشترین رشد روزانه خود را از سال ۲۰۰۸ به این سو تجربه کرد و امروز نیز همچنان در مقابل ارزهای اصلی در حال افزایش است.

در حقیقت مسئله ای که باعث شد تا پوند پس از این سخنرانی در برابر دلار آمریکا و سایر ارزهای اصلی رکورد افزایشی روزانه را ثبت کند سخنان ترزا می نخست وزیر انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی بود که راهبرد لندن برای خروج از اتحادیه اروپا را که سال گذشته بریتانیایی‌ها در همه پرسی به آن رای دادند، تشریح کرد. این سخنان بلافاصله پوند را قوی کرد و به نظر می رسد که در کوتاه مدت و میان مدت نیز تاثیر خود را داشته باشد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفت که توافق نهایی برکسیت را به مجلس عوام و مجلس اعیان بریتانیا خواهیم برد تا به رای گذاشته شود و صراحتا برای نخستین بار از بریتانیای جهانی سخن گفت و اعلام کرد که این کشور دوست خوب و همسایه اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند و همچنین به دنبال روابط بیشتر با کشورهای قاره‌های دیگر خواهد بود.

همچنین نخست وزیر بریتانیا گفت که خروج این کشور از اتحادیه اروپا به معنای پایان قطعی عضویت این کشور در اتحادیه خواهد بود و لندن نمی‌خواهد یک عضو نصفه نیمه در اتحادیه اروپا باشد و در واقع ۱۲ هدف را در خروج از اتحادیه اروپا دنبال می‌کند.

تاثیر افزایش پوند یا کاهش دلار آمریکا را می توان بر بازار مشاهده کرد که بارزترین آن در قیمت پوند نمود پیدا می کند.  از نظر ترزا می، انگلیس نمی خواهد در بازار واحد باشد اما هنوز بدنبال دسترسی بزرگتری به بازار واحد اروپا از طریق توافق جدید و جامع و مذاکرات خواهد بود.

ترزا می همچنین به اتحادیه اروپا هشدار داد که بدنبال توافق تنبیهی ، مذاکرات سخت یا هر گونه مجازات برای انگلیس نباشد در غیر این صورت عواقب آن را خواهد دید. واقعیت این است که طبق اظهارات امروز ترزا می، دولت توافق نهایی برکسیت را منوط به رای در هر دو مجلس و پارلمان این کشور می داند و یکی از دلایل رالی قوی امروز پوند نیز به همین خاطر است و این تغییر لحن گمانه زنی ها خود را در ارزش پوند و افزایش قابل توجه آن نشان داده است .

جفت ارز GBPUSD در معاملات امروز بازار از سطح ۱٫۲۱ به سمت نرخهای بالای ۱٫۲۳ صعود کرد و با ثبت %۲٫۵ افزایش بیشترین رشد روزانه خود را از سال ۲۰۰۸ به این سو تجربه کرد و اگر به خاطر داشته باشید در اوج بحران مالی اکتبر ۲۰۰۸ ، ارزش پوند بیش از %۴٫۰۴ با افزایش روبرو شد و به همین دلیل از نظر تحلیل تکنیکال اگر کندل روزانه قیمت این جفت ارز بالای سطح ۱٫۲۲۵۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) بسته شود سیگنال خرید در بازار مشاهده خواهد شد و هدف افزایشی بعدی به ترتیب بر روی سطح ۱٫۲۴۰۸ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه گذشته) و ۱٫۲۵۶۱ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) خواهد بود.

در سایر بازارها قیمت اوراق قرضه با افزایش روبرو شده است و این در حالی است که نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با ۸٫۴- واحد به %۲٫۳۱ کاهش یافته است و همانطور که در چارت پایین دیده می شود ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار در شیب نزولی در حال حرکت است و در مقابل ین ژاپن در آستانه ی مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب آمریکا به کمترین نرخهای ۵ هفته ی گذشته خود کاهش یافته است. ارزش دلار آمریکا در مقابل یورو نیز به کمترین نرخهای خود از روز ۸ دسامبر ۲۰۱۶ به این سو نزول کرد.

قیمت بازارهای کالا و بازار فلزات از جمله قیمت جهانی اونس طلا و نقره نیز عمدتا به خاطر کاهش ارزش دلار آمریکا پس از اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا و ابراز نگرانی وی از افزایش اخیر دلار آمریکا در مقابل یوان چین، با افزایش روبرو شده اند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است برای شاخص دلار آمریکا (DXY) در این هفته پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۱۰۰٫۴۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و تثبیت کندل روزانه پایین آن به سوی سطح ۱۰۰٫۰۹ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) کاهش یابد و هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۹۹٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار دارد. در حرکت صعودی نیز تنها شکست سطح مقاومت ۱۰۱٫۸۴ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) باعث تقویت قیمت آن به سطح ۱۰۲٫۵۱ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) می شود که در نمودار پایین دیده می شود.

روند ریسک گریزی در بازارهای سهام آمریکا بوجود آمده است و امروز معاملات آتی سهام آمریکا نشان دهده افت ۸- واحدی قیمت شاخص سهام استاندارد اندر پورز پانصد آمریکا (S&P500) در هنگام باز شدن بازار است و انتظار می رود امروز در سشن آمریکا معامله گران پس از بازگشت از تعطیلات دیروز، شاخص های سهام با نوسان روبرو شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا