تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورتیکه بتواند از سطح مقاومت ۱۲۱۸ عبور کند سیگنال خرید جدید این بار با هدف ۱۲۲۹ صادر خواهد کرد و این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح ۱۲۱۰ و ۱۲۰۴ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار مشاهده می شود این سطوح ۱۲۰۴ و ۱۲۱۰ هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۳۳۷ (بالاترین سطح ۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۱۱۲۲ (پایین ترین سطح ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶) و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی ریتریسمنت از موج افزایشی ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۳۷۴ (بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۶) قرار دارند و مقاومت بعدی بر روی سطوح ۱۲۴۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱۲۵۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شوند.

تا زمانیکه قیمت اونس طلا بالای سطوح ۱۲۱۰ و ۱۲۰۴ در نوسان است این احتمال می رود که قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۱۲۱۸ به سوی سطح ۱۲۲۹ افزایش یابد که این هدف را در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی مشاهده می فرمایید. در حرکت نزولی تنها تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۲۰۴ موقتا سناریوی افزایشی به هدف های اشاره شده را خنثی خواهد کرد.

دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت جهانی اونس طلا دقیقا تا سطح ۱۲۱۸ بالا آمد و هم اکنون برای نفس گیری و تجمیع انرژی و همچنین پس از سخنرانی چند تن از اعضای بانک فدرال در مورد افزایش نرخ بهره مقداری به نزدیکی سطح ۱۲۱۰ اصلاح کرده است.

این حرکت جدا از مسائل فاندامنتال بیشتر در نتیجه کسب سود معامله گران بوده است و به عبارت دیگر همانطور که قبلا گفتیم هنگامیکه قیمت جهانی اونس طلا بسیار بالاتر می رود، معامله گرانی که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کرده بودند برای کسب سود خود در نزدیکی سطوح مقاومت روزانه دست به بستن معاملات خرید خود می زنند و به این پدیده در بازار کسب سود می گویند که در بازارها نیز بسیار متداول است.

باید توجه داشت عدم قطعیت بازار از برنامه های اقتصادی رئیس جمهور منتخب آمریکا و ابراز نگرانی وی در مورد افزایش دلار آمریکا در مقابل یوان چین همچنان قیمت جهانی اونس طلا را در نزدیکی بالاترین نرخهای ۸ هفته ی گذشته نگه داشته است و امشب نیز یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا (FOMC) سخنرانی خواهد داشت و در این میان بی شک سخنان وی در مورد سیاست های پولی توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

در سایر تحولات طبق اظهارات ترزا می نخست وزیر انگلیس، این کشور به محض ترک اتحادیه اروپا از بازار واحد اروپا خارج خواهد شد و دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در گفتگو با روزنامه ی وال استریت ژورنال اعلام کرده است که افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل یوان چین باعث نابودی شرکتهای آمریکایی خواهد شد و نسبت به استمرار موج افزایشی دلار ابراز نگرانی کرده است.

درباره سخنرانی دیروز چند تن از اعضای بانک فدرال آمریکا نیز جان ویلیامز رئیس بانک فدرال سانفرانسیسکو آمریکا خواستار افزایش تدریجی نرخ بهره در چند سال آینده برای جلوگیری از رکود اقتصادی و رشد فزاینده شد و امشب نیز عمده توجهات بازار به سخنرانی یلن معطوف خواهد بود. برینارد یکی از طرفداران نگه داشتن نرخ بهره بانک فدرال در سطوح پایین این بار برخلاف مواضع قبلی خود گفت که اگر کسری بودجه در دولت دونالد به تقویت سریع رشد اقتصادی آمریکا منجر شود بانک فدرال می بایست با شدت بیشتری اقدام به افزایش نرخ بهره کند.

در خبری دیگر سازمان ملل متحد در تازه ترین پیش بینی خود اعلام کرد که نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال جاری به میزان %۲٫۷ و در سال آینده به میزان %۲٫۹ افزایش یابد و در گزارش خود اعلام کرد که سیاست های مالیاتی دونالد ترامپ و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند بر اقتصاد جهانی اثر سوء داشته باشد. موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر نیز بدون تغییر همان رقم ۸۰۷٫۹۶۰ تن اعلام شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا