تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLG7) پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به شکست سطح حمایت ۵۲٫۱۶ دلار در هر بشکه به سوی سطح ۵۱٫۳۳ کاهش یابد و این حرکت نزولی را عدم توانایی روز گذشته قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ در نمودار پایین نشان داده است.

در نمودار این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده اند که امروز تا بدین لحظه موفق به شکست سطح حمایت ۵۲٫۱۶ شده است و فروشندگان را با هدف ۵۱٫۳۳ (خط فیبوناچی ۳۰ درصدی) وارد بازار کرده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که حرکت اصلاحی از سطح ۵۵٫۲۴ در قالب سه موج شکل گرفته است و به احتمال زیاد مدتی بازار را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و از نظر بررسی امواج الیوت ویو، موج فعلی یعنی موج (c) به احتمال زیاد می تواند قیمت آن را تا سطوح ۵۰٫۲۶ و ۴۸٫۷۲ پایین بکشاند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

بدین دلیل حرکت قیمت نفت آمریکا فعلا در کوتاه مدت کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر سطح ۵۲٫۱۶ روندی کاملاً نزولی را به ترتیب به سطوح ۵۱٫۳۳ و ۵۰٫۲۶ به همراه خواهد داشت.

در حرکت صعودی، معامله گران برای خرید نفت آمریکا تنها از نرخهای بالای ۵۳٫۵۳ (بالاترین سطح دیروز) با تایید شکست سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ و با هدف ۵۴٫۳۳  وارد عمل خواهند شد که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH7) پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند از سطح حمایت ۵۵٫۴۳ عبور کند و سیگنال فروش تا سطوح ۵۳٫۹۹ و ۵۳٫۶۱ صادر کند که این حرکت نزولی را عدم توانایی دیروز قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ در نمودار پایین نشان داده است.

این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) وجود دارند و در زمان نگارش این گزارش قیمت نفت برنت توانسته به پایین سطح حمایت ۵۵٫۴۳ کاهش یابد و از هم اکنون سیگنال فروش با هدف ۵۳٫۹۹ و ۵۳٫۶۱ صادر کرده است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که موج اصلاحی قیمت از سطح ۵۸٫۳۷ ممکن است امتداد بیشتری داشته باشد و موج نزولی فعلی (c) حتی می تواند قیمت را تا سطح ۵۳٫۹۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و پس از آن سطح ۵۳٫۶۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پایین بکشاند.

از نظر تحلیل تکنیکال برای امروز کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۵۳٫۶۱ بیشتر محتمل به نظر می رسد زیرا موج نزولی (c) از قدرت و توانایی برای کاهش به سطح ۵۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ موجب تایید استمرار موج (b) به سوی سطوح ۵۶٫۹۵ و ۵۷٫۵۰ و پس از آن ۵۸٫۳۷ خواهد شد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید البته این سناریو برای امروز با توجه به نزول قیمت نفت برنت به پایین سطح حمایت ۵۵٫۴۳ دلار در هر بشکه کمی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن