تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۵۷۳۴ دلار در هر تن با حمایت روبرو شود و احتمال افزایش قیمت تا سطح مقاومت بعدی ۵۸۰۹ وجود دارد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی ریتریسمنت از موج افزایشی ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) به ۵۹۳۰ (بالاترین سطح ۱۶ ژانویه) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۸۱۰ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سوی منطقه ۵۸۵۵ و ۵۸۹۴ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکست سطح حمایت ۵۷۳۴ منجر به کاهش قیمت مس به سطح ۵۶۷۴ می شود.

بررسی امواج الیوت ویو نشان دهنده آن است که کاهش قیمت مس از سطح ۵۹۳۰ در قالب موج ۴ شکل گرفته است که چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۴۵۰ (بالاترین سطح ۴ ژانویه) می باشد.

این موج به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۵۷۳۴ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر افزایش قیمت مس در موج ۵ بود که به باور ما در این موج می تواند در کانال افزایشی رسم شده به سوی سطح ۵۹۳۰ صعود کند که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۷۸۵ را لمس کند و تنها کاهش قیمت به پایین این سطح منجر به کاهش قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۷۶۴ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی قیمت این فلز از سطح ۱۸۱۹ (بالاترین سطح ۱۶ ژانویه) به نظر می رسد که هنوز کامل نشده است و در قالب سه موج صورت گرفته است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و موج سوم یعنی موج c در حال کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۷۶۴ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۶۷۶ (پایین ترین سطح ۳ ژانویه) به ۱۸۱۹ می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۸۰۹ تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی به سطح ۱۸۵ می باشد که این سطح در نمودار روزانه بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ دلار در هر تن (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم یک ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم یک ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن