تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی در بالای سطح حمایت ۵۷۳۴ دلار در هر تن در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سوی سطح مقاومت ۵۸۰۹ اصلاح داشته باشد که این حرکت را برخورد قیمت به خط گردن از الگوی سر و شانه در نمودار زیر نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) به ۵۹۳۰ (بالاترین سطح ۱۶ ژانویه) قرار گرفته اند.

در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۵۸۱۰ موجب افزایش به سوی سطوح مقاومت بعدی یعنی ۵۸۵۵ و ۵۸۹۴ می شود با این حال احتمال شکست سطح مقاومت ۵۸۰۹ کمی بعید به نظر می رسد زیرا الگوی حرکت قیمت از روز ۱۱ ژانویه به ۱۷ ژانویه بیشتر شبیه یک الگوی سر و شانه می باشد و این الگو در صورت شکست سطح حمایت ۵۷۳۴ بیشتر تایید خواهد شد که در این شرایط موقعیت فروش با هدف ۵۵۳۹ ایجاد خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۸۵۷ را لمس کند که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار بعدی پایین نشان داده است. فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد.

در تعریف آن باید گفت که عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. در یک روند صعودی درصدهای تصحیح بازگشت روند در جهت روند صعودی قبل، به ترتیب درصدهای ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصد می تواند باشد.

همانطور که در نمودار بعدی پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۸۵۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار گرفته است. در نمودار بعدی قیمت این فلز حرکت برگشتی و پول بک خود به سطح مقاومت پیشین یعنی سطح ۱۷۷۶ تکمیل کرده است و هم اکنون در حال افزایش به سوی سطح مقاومت ۱۸۵۷ می باشد.

با توجه به آنکه سطح مقاومت ۱۷۷۶ دو بار باعث حرکت اصلاحی در ۱۱ نوامبر و ۲۴ نوامبر شده بود انتظار می رود که مقاومت قوی ۱۸۵۷ موجب یک حرکت اصلاحی دیگر شود. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی محدود به سطح حمایت ۱۷۷۶ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که در نمودار بعدی مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن