تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۸۰۹  دلار در هر تن افزایش یابد و این حرکت را تثبیت قیمت آن بالای سطح حمایت ۵۶۷۴ و شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷۳۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) به ۵۹۳۰ (بالاترین سطح ۱۶ ژانویه) قرار دارند. در چارت بعدی این سطح حمایت ۵۶۷۴ توسط حمایت دیگری در ۵۶۵۴ مورد حمایت جدّی قرار گرفته است که منطقه را تبدیل به حمایت مهم کرده است.

در نمودار زیر سطح ۵۶۵۴ محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) می باشد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۸۰۹ دیده می شود که برای امروز اگر به هر دلیلی شکسته شود موجب تقویت قیمت جهانی مس به سطح ۵۸۵۵ می شود.

این در حالی است که در حرکت نزولی باید توجه داشت که تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۷۳۴ منجر به کاهش قیمت جهانی مس به سطح حمایت بعدی ۵۶۷۴ خواهد شد که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین پایین مشاهده می فرمایید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن هدف افزایشی ۱۸۵۷ موقتا خنثی شده است که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۳۵ در نمودار یک ساعته پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد و این هدف افزایشی ۱۸۵۷ تنها در صورت شکست سطح مقاومت ۱۸۳۵ تحقق خواهد یافت.

محتمل ترین سناریوی موجود آنکه قیمت آلومینیم آلیاژی مقداری به سوی سطح حمایت ۱۷۹۷ اصلاح داشته باشد و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر به سطح ۱۷۷۰ دلار در هر تن می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد که در چارت بعدی به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن