تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) پیش بینی می شود در صورت سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۵۴٫۳۳ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند این حرکت صعودی را از سرگیری روند افزایشی قیمت در معاملات روز جمعه نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده اند. از آنجایی که هفته ی گذشته قیمت نفت آمریکا دو بار در شکست سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ ناموفق بود این احتمال وجود دارد که دیر یا زود بتواند از این سطح مقاومت عبور کند.

افزایش روز جمعه قیمت نفت آمریکا نشان دهنده تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۵۵٫۲۴ می باشد که این حرکت در قالب سه موج شکل گرفته بود و موج سوم یعنی موج (c) کوتاهتر از موجهای قبلی بوده است. در حرکت نزولی سطوح حمایت قیمت نفت آمریکا به ترتیب در ۵۲٫۶۸ ، ۵۲٫۵۲ و ۵۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارند.

تنها مساله ی که فعلا مانع از افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ شده است، افزایش دکل های حفاری نفت شرکت بیکر هیوز بوده است که در هفته منتهی به ۲ ژانویه با ۲۹ چاه نفتی افزایش به ۵۵۱ دکل رسید که بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۱۵ به این سو می باشد. تولیدات نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ به این سو %۶ افزایش یافته است هر چند که %۷ هنوز پایین تر از رکورد سال ۲۰۱۵ قرار دارد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۶٫۵۵ افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵٫۴۳ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته بعدی دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) قرار داشت که شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۶٫۵۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) مشخص شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۵۸٫۳۷ می باشد و این حرکت از سه موج کوچک شکل گرفته بود که موج سوم یعنی موج (c) کوتاهتر از موجهای قبلی بوده است و برای امروز تنها کاهش قیمت به پایین سطح ۵۵٫۱۲ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش به سوی سطح ۵۳٫۹۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

با این حال، در صورت تثبیت یکی دو ساعته قیمت در بالای نرخ ۵۵٫۴۳ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل قیمت نفت برنت دریای شمال نخواهد بود، امکان صعود بیشتر به ترتیب تا سطوح ۵۵٫۸۲ ، ۵۶٫۱۹ و ۵۶٫۵۵ دلار در هر بشکه نیز وجود خواهد داشت که این اهداف را در نمودار بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن