تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۵۷۳۴ و ۵۸۰۹ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) به ۵۹۳۰ (بالاترین سطح ۱۶ ژانویه) تشکیل شده است.

برای امروز اگر در حرکت صعودی سطح مقاومت ۵۸۰۹ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا محدوده ۵۸۵۵ و ۵۸۹۴ صادر خواهد کرد و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۷۳۴ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا محدوده ۵۶۷۴ صادر خواهد کرد.

تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت جهانی مس را نشان می دهد که دلیل آن نزدیک شدن دوباره قیمت به سطح مقاومت ۵۸۰۹ می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید. در هر صورت برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت جهانی مس وجود ندارد و بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۱۹۰۰ افزایش یابد که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۸۵۷ نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت ۱۸۵۷ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

هم اکنون مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۹۰۰ دیده می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۱۸۳۵ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) می باشد که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن