تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) پیش بینی می شود در صورت شکست سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۵۴٫۳۳ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند و این حرکت صعودی را از سرگیری روند افزایشی قیمت در معاملات روز جمعه نشان داده است که روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده اند.

از آنجایی که هفته ی گذشته قیمت نفت آمریکا دو بار در شکست سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ ناموفق بود این احتمال وجود دارد که امروز یا فردا بتواند از این سطح مقاومت عبور کند. افزایش روز جمعه قیمت نفت آمریکا نشان دهنده تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۵۵٫۲۴ می باشد که این حرکت در قالب سه موج شکل گرفته بود و موج سوم یعنی موج (c) کوتاه تر از موجهای قبلی بوده است.

در حرکت نزولی سطوح حمایت قیمت نفت آمریکا به ترتیب در نرخهای ۵۲٫۶۸ ، ۵۲٫۳۵ و ۵۲٫۱۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارند و دیروز نیز کف قیمت نفت آمریکا در نزدیکی سطح حمایت ۵۲٫۱۶ ساخته شد و بعد از آن با افزایش روبرو شده است.

برای امروز افزایش قیمت تا سطح ۵۳٫۵۵ تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ و صدور سیگنال خرید با هدف های ۵۴٫۳۳ و ۵۵٫۲۴ خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید. بنابراین، همچنان روند حرکت نفت خام سبک آمریکا را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۳۴  ادامه داشته باشد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH7) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۵۵٫۸۲ تا سطح ۵۶٫۵۵ افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۵٫۴۳ و تثبیت قیمت بالای سطح ۵۴٫۵۶ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۵۵٫۸۲  بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج اصلاحی ۵۶٫۹۵ قرار دارد که اگر شکسته شود راه را برای افزایش قیمت نفت برنت تا مقاومت بعدی یعنی سطح ۵۶٫۵۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) فراهم می سازد.

از نظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه به معنای تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۵۸٫۳۷ می باشد و این حرکت از سه موج کوچک شکل گرفته بود که موج سوم یعنی موج (c) کوتاه تر از موجهای قبلی بوده است و برای امروز تنها کاهش قیمت به پایین سطح حمایت ۵۴٫۵۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش به سوی سطوح ۵۳٫۹۹ و ۵۳٫۶۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

با این حال، در صورت تثبیت یکی دو ساعته قیمت در بالای نرخ ۵۵٫۸۲ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل نفت برنت نخواهد بود، امکان صعود بیشتر به ترتیب تا سطوح ۵۶٫۵۵ و ۵۶٫۹۵ دلار در هر بشکه نیز وجود خواهد داشت که این اهداف را در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن