تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۵۸۵۵ دلار در هر تن عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۸۹۴ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و کانال افزایشی نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) به ۵۹۳۰ (بالاترین سطح ۱۶ ژانویه) تشکیل شده اند.

در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص است که افزایش قیمت از سطح ۵۶۶۸ (پایین ترین سطح ۱۹ ژانویه) در درون یک کانال افزایشی شکل گرفته است که سقف این کانال هدفی در حدود ۵۸۹۴ و ۵۹۳۰ را نشان می دهد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۸۰۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سطح ۵۷۶۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۵۹۳۰ به ۵۶۶۸) می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن امروز با منطقه مقاومت ۱۸۵۷ و ۱۸۷۵ مواجه شود و مدتی در پایین این منطقه مقاومت در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح حمایت ۱۷۹۷ اصلاح کند که در چارت روزانه بعدی مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) و خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ تشکیل شده اند.

با توجه به آنکه سطح مقاومت قبلی ۱۷۷۶ یک بار باعث حرکت اصلاحی و نزولی قیمت این فلز شده بود و برای مدت چند ماه قیمت آن را تحت تاثیر خود قرار داده بود، این احتمال قویا وجود دارد که امروز منطقه مقاومت فعلی ۱۸۵۷ و ۱۵۷۵ به اندازه ی کافی قدرتمند باشد که منجر به یک حرکت اصلاحی و نزولی شود.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۱۸۳۵ دیده می شود که تنها شکست آن و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۹۷ دلار در هر تن خواهد شد که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن