تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۵۹۸۲ دلار در هر تن را لمس کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت پیشین یعنی سطح ۵۹۲۲ نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (c) تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) محسوب می شود.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۹۲۲ منجر به کاهش اندک قیمت به سطح حمایت بعدی ۵۹۰۰ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) می باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۸۲ موجب افزایش و صدور سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۶۰۵۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

نمودار پایین نوسان قیمت جهانی مس را در بازه زمانی یک ساعته به تصویر کشیده است و در اینجا کنش تقاضا بوسیله امواج های الیوت ویو نشان داده است، به طوری که با قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۹۲۲ چنین برداشت می شود که بازار در شرایط افزایشی است و با قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۹۸۲ روند افزایشی تا سطح ۶۰۵۷ تجسم می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۱۸۷۵ عبور کند و سیگنال خرید تا سطوح مقاومت بعدی ۱۹۰۰ و ۱۹۴۱ صادر کند که این اهداف را در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در نمودار تایم فریم روزانه زیر این سطح مقاومت ۱۸۷۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد که به وضوح مشخص است.

در نمودار روزانه، قیمت آلومینیم آلیاژی توانسته که از سطح مقاومت ۱۸۵۷ با قدرت عبور کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت قیمت آلومینیم آلیاژی دیر یا زود تا سطح ۱۹۵۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صعود خواهد کرد و بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد.

این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت ۱۸۳۵ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد.

 نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

 نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن