تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح ۵۳٫۳۴ و ۵۲٫۱۶ دلار در هر بشکه در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد.

از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید این منطقه خنثی بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده اند.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۲٫۱۶ با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۵۱٫۳۳ و ۵۰٫۲۴ می شود و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت آن به ترتیب تا سطوح ۵۴٫۳۳ و ۵۵٫۲۴ می شود.

در هر صورت معامله گران نفت خام سبک آمریکا در انتظار خروج قیمت از این روند خنثی هستند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به محض شکست یکی از سطوح ۵۳٫۳۴ یا ۵۲٫۱۶ به وضوح مشخص شده اند. بهتر است منتظر شکست یکی از سطوح فوق بمانیم.

در نمودار بعدی برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRH7) پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح ۵۴٫۵۶ و ۵۵٫۸۲ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید این منطقه خنثی بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۵۶٫۹۲ یعنی بالاترین سطح ۱۷ ژانویه از موج نزولی (c) تشکیل شده اند.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۴٫۵۶ با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۵۳٫۹۹ و ۵۳٫۶۱ می شود و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۵٫۸۲ با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت آن به ترتیب تا سطوح ۵۶٫۵۵ و ۵۶٫۹۵ می شود.

در هر صورت معامله گران نفت برنت دریای شمال در انتظار خروج قیمت از این روند خنثی هستند. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به محض شکست یکی از سطوح ۵۵٫۸۲ یا ۵۴٫۵۶ دلار در هر بشکه به وضوح مشخص شده اند. بهتر است منتظر واکنش قوی بازار بعد از شکست یکی از سطوح فوق بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن