تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن از سطح مقاومت ۵۹۸۲ دلار در هر تن عبور کند و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۶۰۵۷ صادر کند که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی (c) بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سومین موجی از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) شکل گرفته است. تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن اولین سطح مقاومت مس را در سطح ۵۹۸۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد و این سطح مقاومت قبلا باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) شده بود.

برای امروز از آنجایی که قیمت مس دوباره به این سطح مقاومت نزدیک شده است این احتمال قویا وجود دارد که بتواند از این سطح مقاومت ۵۹۸۲ با قدرت عبور کند و سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۶۰۵۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر کند.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۵۸۹۰ یعنی مماس با خط روند نزولی رسم شده می باشد. در صورت تثبیت قیمت در بالای نرخ ۵۹۸۲ و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل قیمت مس نخواهد بود، امکان صعود بیشتر تا سطح ۶۰۵۷ نیز وجود خواهد داشت که این هدف را در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطوح ۱۷۹۷ و ۱۷۷۶ کاهش یابد که این حرکت نزولی را ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۸۵۷ و عبور از سطح مقاومت ۱۸۷۵ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۸۵۷ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) و سطح مقاومت ۱۸۷۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده اند.

موج نزولی عمیقی که دیروز شاهد آن بودیم نشان دهنده آن است که شکست اخیر سطح مقاومت ۱۸۵۷ شکست مطمئن و قوی نبوده است و انتظار داریم دیر یا زود قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۷۷۶ دلار در هر تن کاهش یابد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن