تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۵۷۸۸ دلار در هر تن کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۸۶۲ و عدم توانایی قیمت در عبور از سط مقاومت ۵۹۸۲  نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۱۹ (بالاترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۵۷۸۸ دیده می شود که اگر این سطح حمایت هم با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۵۷۴۲ خواهد شد و این در حالی است که در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۶۲ موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۵۹۲۲ خواهد شد.

با این حال کاهش روز گذشته قیمت جهانی مس نشانه ی تکمیل موج سقف دو قلو (double – top) در اطراف سطح مقاومت ۵۹۷۱ در نمودار روزانه می باشد. در چارت پایین این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت جهانی مس به سوی سطح ۵۶۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) اصلاح کند که این سطح در نمودار روزانه پایین کاملا مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطوح ۱۷۹۷ و ۱۷۷۶ کاهش یابد و این هدف نزولی که دیروز بدان اشاره کردیم هنوز معتبر و مورد توجه است. از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت نزولی را عدم قدرت و توانایی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در شکست سطح مقاومت ۱۸۵۷ به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و بررسی امواج الیوت بیانگر آن است که قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در موج C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج نشان می دهد که قیمت به پایین سطح حمایت ۱۸۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یافته است و راه برای ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح حمایت بعدی ۱۷۹۷ هموار است و اگر این سطح هم شکسته شود، هدف نزولی بعدی بر روی سطح ۱۷۷۶ دلار در هر تن خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی در نمودار روزانه به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن