تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) احتمال لمس سطح حمایت ۵۲٫۱۶ دلار در هر بشکه وجود دارد و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش تا سطح ۵۰٫۹۱ (پایین ترین سطح ۱۸ ژانویه) می شود. از دیدگاه تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) قرار دارد.

موج افزایشی کوتاه از سطح ۵۰٫۷۱ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه) در قالب سه موج شکل گرفته است و این ساختار اصلاحی اشاره به آن دارد که قیمت نفت آمریکا ممکن است دوباره به سوی کف موج b یعنی سطح ۵۰٫۹۱ نزدیک شود که این هدف نزولی تنها در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۱۶ محقق خواهد شد.

اگر امروز نیز مثل روز گذشته بازار سهام آمریکا با کاهش مواجه شود، امکان شکست سطح حمایت ۵۲٫۱۶ قوت بیشتری خواهد گرفت و همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم ارتباط نزدیک و معناداری بین بازار سهام و نفت وجود دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ (به شرط تثبیت کندل دو ساعته بالای آن) موجب تقویت به سوی سطح ۵۴٫۳۳ خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف های بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) احتمال کاهش قیمت آن به سوی سطح ۵۳٫۶۱ کمی بیشتر است که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۵٫۴۳ در نمودار تایم فریم یک ساعته بعدی نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح حمایت ۵۵٫۴۳  بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و همچنین عدم توانایی قیمت نفت برنت در شکست سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ به معنای آن است که به احتمال زیاد قیمت آن برای مدتی بین سطوح ۵۳٫۶۱ و ۵۶٫۵۵ قرار خواهد گرفت.

با این حال برای اینکه امروز از سیگنال فروش و کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۵۳٫۶۱ مطمئن شویم می بایست حتما از سطح حمایت مهم ۵۴٫۸۰ عبور کند که این سطح در واقع مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) می باشد که به عنوان خط حمایت عمل کرده است.

در حرکت صعودی نیز تنها شکست سطح مقاومت ۵۵٫۷۷ موجب افزایش به سوی سطح ۵۶٫۵۵ می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید. از این رو قیمت نفت برنت به حرکت تکنیکی خود ادامه می دهد. در نمودار زیر به محض شکست یکی از سطوح ۵۴٫۸۰ یا ۵۵٫۷۷ دلار در هر بشکه اهداف بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن