تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال آن کمی نامشخص و مبهم است و این موضوع را نزدیک شدن دوباره قیمت این فلز به سطح مقاومت ۵۸۶۲ دلار در هر تن در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین به وضوح دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

برای امروز چنانچه قیمت مس به بالای سطح ۵۸۶۲ دست یابد باعث تقویت به سوی سطح ۵۹۲۲ می شود و استمرار حرکت صعودی آن می تواند هدف ۵۹۸۲ را مشخص سازد، با این حال تجزیه و تحلیل نمودار روزانه به تمایلات کاهشی قیمت مس اشاره دارد.

همانطور که در نمودار بعدی مشخص است حرکت نزولی فعلی در برخورد به سطح مقاومت ۵۹۷۰ بوجود آمده است که این سطح محل برخورد قیمت هم به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) و هم محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۴۸۱ می باشد.

از آنجایی که قیمت مس چندین مرتبه نتوانسته از این سطح مقاومت عبور کند، با در نظر گرفتن احتمال تشکیل سقف سه قلو در اطراف سطح مقاومت ۵۹۷۰ احتمال بازگشت قیمت در روزهای آینده به روند نزولی به سوی سطح ۵۶۵۴ وجود دارد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۱۷۹۷ مورد حمایت قرار گیرد و مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح مقاومت ۱۸۳۵ اصلاح کند.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴  درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارند.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۷۹۷ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۷۷۰ و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸۳۵ با قدرت شکسته شود موجب افزایش کوتاه به نزدیکی سطح مقاومت ۱۸۵۷  می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ دلار در هر تن (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد که در نمودار بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن