تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) قیمت آن همچنان بین منطقه حمایت ۵۲٫۱۶ و مقاومت ۵۳٫۳۴ دلار در هر بشکه در نوسان است و می بایست کندل دو ساعته قیمت بالا یا پایین یکی از سطوح فوق بسته شود تا جهت بعدی قیمت مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند و در حرکت صعودی چنانچه کندل دو ساعته قیمت آن بالای سطح ۵۳٫۳۴ بسته شود سیگنال خرید تا منطقه ۵۴٫۳۳ و ۵۵٫۲۴ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۱۶ منجر به صدور سیگنال فروش به سوی سطح ۵۰٫۹۱ (پایین ترین سطح ۱۸ ژانویه) خواهد شد.

در نمودار پایین ساختار امواج اصلاحی قیمت نفت آمریکا از سطح ۵۰٫۷۱ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه) در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۵۲٫۱۶ به کاهش قیمت نفت آمریکا اشاره دارد. بنابراین نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت آمریکا وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

گزارش امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران (پیش بینی بازار ۳٫۲۸۹+ میلیون بشکه، رقم پیشین ۲٫۸۴۰+ میلیون بشکه) محرّک خوبی برای این حرکت قیمت نفت آمریکا خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف های بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) سیگنال آن کمی مبهم و نامشخص است زیرا قیمت آن هنوز موفق به شکست خط روند افزایشی رسم شده در چارت بعدی نشده است و دوباره به بالای سطح مقاومت ۵۵٫۴۳ رسیده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۳٫۵۷ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) دیروز به خوبی به عنوان حمایت قیمت عمل کرد و در واقع می توان چنین نتیجه گیری کرد تا زمانیکه قیمت نفت برنت بالای این خط روند قرار دارد، روند افزایشی آن هنوز پایدار است.

با این حال برای اینکه از این حرکت افزایشی بیشتر مطمئن شویم می بایست قیمت آن حتما به بالای سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ برسد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) قرار دارد.

لازم به ذکر است برای امروز کاهش قیمت به پایین سطح ۵۴٫۸۶ (پایین ترین سطح ۲۷ ژانویه) تاییدی در جهت شکست خط روند افزایشی و صدور سیگنال فروش نفت برنت به سوی سطح ۵۳٫۶۱ خواهد بود. در مجموع چنین به نظر می رسد که قیمت نفت برنت دریای شمال برای مدتی بین حمایت ۵۳٫۶۱ تا مقاومت ۵۶٫۵۵ حرکت خواهد کرد. در نمودار بعدی به محض شکست یکی از سطوح ۵۴٫۸۶ یا ۵۶٫۵۵ دلار در هر بشکه اهداف بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال را پیش بینی می کنیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن