تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۵۹۲۲ دلار در هر تن اصلاح کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت یک ساعته پایین نشان داده اند.

همانطور که در نمودار پایین به وضوح دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲  دسامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. ابزار فیبوناچی پروجکشن در پلتفرم های متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است، در حالیکه به لحاظ تعریف علمی این ابزار کاربرد فیبوناچی پروجکشن را نمایش می دهد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود قیمت مس در اولین تلاش خود موفق به شکست سطح مقاومت ۵۹۸۲ نشد و همین منجر به برگشت و حرکت اصلاحی عمیق آن در روز ۲۶ ژانویه گردید. به باور ما این بار هم قیمت مس در برخورد قیمت به این سطح مقاومت با کاهش مواجه خواهد شد و هر چند حرکت اصلاحی و نزولی آن کوتاه خواهد بود اما به احتمال زیاد تا حدود سطوح ۵۹۲۲ یا ۵۸۶۲ اصلاح خواهد کرد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۸۲ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش به سوی سطح ۶۰۵۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) در نمودار پایین می شود. در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۱۸۳۵ اصلاح کند که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۱۷۹۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

برای امروز چنانچه قیمت آلومینیم آلیاژی موفق به شکست سطح مقاومت ۱۸۳۵ شود باعث افزایش کوتاه و محدود قیمت به سوی سطح ۱۸۵۷ می شود و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۹۷ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۷۷۰ دلار در هر تن می شود که این سطح در نمودار بعدی بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن