تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ دلار در هر بشکه صادر شده است که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود سیگنال خرید جدید دیگری این بار با هدف ۵۵٫۲۴ صادر خواهد کرد که این موضوع را سرانجام شکست سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می شود این سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده بود که سرانجام شکسته شد و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۴٫۳۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) قرار دارد.

موج افزایشی شارپی دیروز قیمت نفت آمریکا ساختار امواج الیوت از سطح ۵۰٫۷۱ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه) را به نفع خریداران نفت عوض کرده است و اگر امروز بتواند از سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ با قدرت عبور کند، سیگنال خرید جدید با هدف ۵۵٫۲۴ صادر خواهد کرد.

بنابراین به نظر می رسد، از نظر تحلیل تکنیکال تمایل به خرید نفت آمریکا بعد از شکست سطح مقاومت ۵۳٫۳۴ از اولویت های معامله گران است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف های افزایشی بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۷٫۵۰ صادر شده است که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود سیگنال خرید جدید دیگری این بار با هدف ۵۸٫۳۷  صادر خواهد کرد که این موضوع را سرانجام شکست سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می شود این سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده بود که سرانجام شکسته شد و براساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک مقاومت تا سطح مقاومت بعدی پیشروی خواهد کرد که مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۷٫۵۰ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) قرار دارد و اگر امروز بتواند از این سطح مقاومت ۵۷٫۵۰ هم با قدرت عبور کند، سیگنال خرید جدید با هدف ۵۸٫۳۷ صادر خواهد کرد.

بنابراین به نظر می رسد، از نظر تحلیل تکنیکال تمایل به خرید نفت برنت بعد از شکست سطح مقاومت ۵۶٫۵۵ دلار در هر بشکه و همچنین تثبیت قیمت آن در بالای خط روند افزایشی از اولویت های معامله گران است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن