تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح حمایت ۵۹۲۲ دلار در هر تن اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۹۸۲ در نمودار نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

در نمودار پایین واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته مس اشاره به این موضوع دارد که معامله گران از افزایش اخیر قیمت مس خسته شده اند و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن بتواند از سطح حمایت ۵۹۲۲ عبور کند و تا سطح ۵۸۶۲ کاهش یابد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۸۲ باعث افزایش به سوی سطح ۶۰۵۷ می شود که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است که مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بین منطقه خنثی و کوتاه ۱۷۹۷ و ۱۸۳۵ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت آن مشخص گردد که در تایم فریم روزانه مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸۳۵ با قدرت شکسته شود موجب افزایش کوتاه به سوی سطح ۱۸۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ – بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴ – به ۱۴۳۲) می شود این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۷۹۷ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۱۷۷۰ دلار در هر تن خواهد شد که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن