تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) قیمت آن در منطقه خنثی ۵۴٫۳۳ و ۵۳٫۳۴ دلار در هر بشکه در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا سیگنال خرید یا فروش صادر کند که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی و رنج قیمت نفت آمریکا بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید نفت آمریکا تا سطح ۵۵٫۲۴ صادر خواهد کرد و چنانچه سطح حمایت ۵۳٫۳۴ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش نفت آمریکا تا سطح ۵۲٫۱۶ صادر خواهد کرد.

باید توجه داشت هر چند قیمت نفت آمریکا از زمانیکه سطح ۵۰٫۷۱ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه) را لمس کرد با افزایش روبرو شده است اما برای اطمینان از استمرار این روند صعودی و از سرگیری روند افزایشی می بایست حتما از سطح مقاومت مهم و کلیدی ۵۵٫۲۴ با قدرت عبور کند تا روند افزایشی شدت بیشتری به خود بگیرد.

از این رو برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت آمریکا وجود ندارد و باید بعد از خبر آمار اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح و تثبیت کندل دو ساعته شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) قیمت آن در منطقه خنثی ۵۷٫۵۰ و ۵۶٫۵۵ در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا سیگنال خرید یا فروش صادر کند که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده است و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۷٫۵۰ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۵۸٫۳۷  صادر خواهد کرد و چنانچه سطح حمایت ۵۶٫۵۵ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۵۵٫۴۳  صادر خواهد کرد.

باید توجه داشت هر چند قیمت نفت برنت از زمانیکه سطح ۵۴٫۸۶ (خط روند افزایشی) را لمس کرد با افزایش روبرو شده است اما برای اطمینان از استمرار این روند صعودی و از سرگیری روند افزایشی می بایست حتما از سطح مقاومت مهم و کلیدی ۵۸٫۳۷ دلار در هر بشکه با قدرت عبور کند تا روند افزایشی شدت بیشتری به خود بگیرد.

از این رو برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت برنت وجود ندارد و باید بعد از خبر آمار اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح و تثبیت کندل دو ساعته شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. امروز روز پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت. انتظار می رود با اعلام اخبار اقتصادی آمریکا و اعلام شمارش دکل های حفاری نفت شرکت بیکر هیوز آمریکا بازار واکنش های جدیدی را تجربه کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن