تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطوح ۵۷۸۸ و ۵۷۴۲ دلار در هر تن کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۸۶۲ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۱۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شده است.

موج نزولی عمیقی که دیروز شاهد بودیم نشان دهنده تکمیل شدن موج افزایشی (c) می باشد و همچنین در نمودار بعدی به وضوح مشخص است که این حرکت نزولی پس از عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۹۷۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) اتفاق افتاده است که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده در نمودار پایین می باشد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۶۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) موجب افزایش به سوی سطح ۵۹۲۲ می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد. در نتیجه تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۵۹۲۲ قرار دارد، فرصتهایی برای ورود مجدد فروشندگان با هدف های ۵۷۸۸ و ۵۷۴۲ فراهم خواهد کرد.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مدتی بین منطقه ۱۷۹۷ و ۱۸۳۵ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد که در تایم فریم روزانه پایین دیده می شود.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت از سطح مقاومت ۱۸۳۵ عبور کند تنها باعث افزایش کوتاه قیمت به سطح ۱۸۵۷ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

با این حال تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت این فلز را نشان می دهد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۸۳۵ نشان داده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۹۷ دلار در هر تن کاهش یابد که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن