تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) قیمت آن در منطقه خنثی ۵۴٫۳۳ و ۵۳٫۳۴ دلار در هر بشکه در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا سیگنال خرید یا فروش صادر کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۴٫۳۳ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۵۵٫۲۴ صادر خواهد کرد و چنانچه سطح حمایت ۵۳٫۳۴ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۵۲٫۱۶ صادر خواهد کرد. هر چند قیمت نفت آمریکا از زمانیکه سطح ۵۰٫۷۱ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه) را لمس کرد با افزایش روبرو شده است اما برای اطمینان از استمرار این روند صعودی و از سرگیری روند افزایشی می بایست در این هفته حتما از سطح مقاومت مهم و کلیدی ۵۵٫۲۴ با قدرت عبور کند تا روند افزایشی شدت بیشتری به خود بگیرد.

از این رو برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت آمریکا وجود ندارد و باید همچنان منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح و تثبیت کندل دو ساعته شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. در واقع سکوت اخیر قیمت نفت آمریکا موئد این مسئله است که انفجاری مهیبی در راه است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) قیمت آن کماکان در منطقه خنثی ۵۷٫۵۰ و ۵۶٫۵۵ در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا سیگنال خرید یا فروش صادر کند. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۷٫۵۰ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۵۸٫۳۷  صادر خواهد کرد و چنانچه سطح حمایت ۵۶٫۵۵ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۵۵٫۴۳  صادر خواهد کرد. هر چند قیمت نفت برنت از زمانیکه سطح ۵۴٫۸۶ (خط روند افزایشی) را لمس کرد با افزایش روبرو شده است اما برای اطمینان از استمرار این روند صعودی و از سرگیری روند افزایشی می بایست در این هفته حتما از سطح مقاومت مهم و کلیدی ۵۸٫۳۷  با قدرت عبور کند تا روند افزایشی شدت بیشتری به خود بگیرد.

از این رو برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت برنت وجود ندارد و باید همچنان منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح و تثبیت کندل دو ساعته شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. در واقع سکوت اخیر قیمت نفت برنت موئد این مسئله است که انفجاری مهیبی در راه است. نمودار روزانه قیمت نفت برنت تمایلات صعودی بازار را نشان می دهد که این موضوع را شکست سطح مقاومت ۵۶٫۴۵ نشان داده است.

در چارت روزانه این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی (C) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) قرار داشت که شکسته شد و در این موج می تواند تارگت ۵۹٫۴۹ را بعد از سطح ۵۸٫۳۷ دلار در هر بشکه نمایان سازد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن