تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطوح ۵۸۶۱ و ۵۹۱۷ دلار در هر تن اصلاح کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۵۷۷۱ به وضوح نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

قیمت مس در برخورد به این سطح حمایت برگشت کرده است و شاهد تشکیل یک حرکت اصلاحی هستیم که به احتمال زیاد این حرکت در حوالی یکی از سطوح مقاومت ۵۸۶۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و مماس با خط روند افزایشی) یا ۵۹۱۷ متوقف خواهد شد و بعد از آن انتظار داریم که موج نزولی (c) آغاز شود و قیمت مس را حداقل تا سطح ۵۶۲۶ پایین بکشاند.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح ۵ مه ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) هدفی در حدود ۵۶۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشان می دهد که این سطح در نزدیکی همان سطح ۵۶۲۶ قرار گرفته که در نمودار یک ساعته پایین مشاهده می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطوح مقاومت ۱۸۵۷ و ۱۸۷۵ را لمس کند و اگر این سطوح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید دیگر به سوی سطح ۱۹۴۱ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۸۳۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده بود و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۸۷۵ دیده می شود و خط فیبوناچی ریتریسمنت دیگر از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) مقاومت پایین تر یعنی بر روی سطح ۱۸۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشان می دهد.

باید توجه داشت که قیمت آلومینیم آلیاژی در اولین تلاش خود در روز ۲۴ ژوئن موفق به شکست این منطقه مقاومت نشد  و این احتمال قویا وجود دارد که دوباره در شکست آن ناموفق باشد. برای امروز کاهش قیمت به سطح ۱۸۲۶ نشاندهنده عدم توانایی قیمت در عبور از این منطقه مقاومت و کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۷۹۷ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن