تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود همچنان به حرکت افزایشی خود ادامه دهد و دیر یا زود تا سطح مقاومت ۱۲۴۸ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار پایین نشان داده است. همانطور که می دانیم فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد.

عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. در یک روند صعودی درصدهای تصحیح بازگشت روند در جهت روند صعودی قبل، به ترتیب درصدهای فیبوناچی ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی می تواند باشد که این خطوط در چارت پایین مشخص هستند.

همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم قیمت اونس طلا توانسته است خود را بالای سطح مقاومت ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۳۷۴- بالاترین سطح ۶ جولای ۲۰۱۶ – به ۱۱۲۲ – پایین ترین سطح ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶) و ۱۲۲۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) تثبیت کند و کندل روزانه دیروز نیز بالای سطح ۱۲۲۵ بسته شد و از آنجایی که بعد از سطح ۱۲۱۸ سطح مقاومت مستحکمی در مقابل قیمت اونس طلا وجود ندارد، احتمال استمرار موج افزایشی تا سطح مقاومت بعدی یعنی نزدیکی سطح ۱۲۴۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قبل از این قیمت اونس طلا پس از برخورد به سطح مقاومت ۱۲۱۸ یک بار تا سطح ۱۱۸۱ اصلاح کرده بود و این احتمال قویا وجود دارد که در نزدیکی سطح ۱۲۴۸ یک سقف قیمتی را تشکیل دهد و بعد از آن اگر اصلاح کند، این حرکت صرفا یک موج برگشتی و پول بک به سوی سطح ۱۲۱۸ خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

قیمت %D