تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH7) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۵۲٫۱۶ دلار در هر بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۳٫۳۴ در نمودار پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۲۰ (پایین ترین سطح ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد و برای امروز راه برای کاهش تا نزدیکی سطح حمایت ۵۲٫۱۶ فراهم شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش فعلی قیمت نفت آمریکا به عنوان یک حرکت اصلاحی در مقابل روند افزایشی از سطح ۵۰٫۷۱ در نظر گرفته می شود که به احتمال زیاد این حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۵۲٫۱۶ تکمیل خواهد شد. باید توجه داشت که این سطح در نزدیکی حمایت دیگر در سطح ۵۲٫۱۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۵۰٫۷۱ به ۵۳٫۳۴) قرار گرفته است و برای امروز چنانچه قیمت نفت آمریکا به هر دلیلی به بالای منطقه مقاومت ۵۴٫۳۳ و ۵۴٫۳۴ برسد می بایست در سناریوی نزولی به سطح ۵۲٫۱۶ تجدید نظر کرد.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ7) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۵٫۴۳ را بشکند و تا حدود سطح حمایت ۵۳٫۶۱ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در نمودار بعدی نشان داده است.

همانطور که می دانیم فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد. عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. در یک روند صعودی درصدهای تصحیح بازگشت روند در جهت روند صعودی قبل، به ترتیب درصدهای فیبوناچی ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی می تواند باشد که این خطوط در چارت بعدی مشخص هستند.

در نمودار بعدی این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۹۲ (پایین ترین سطح ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند. بررسی ساختار سه موجی از حرکت افزایشی اخیر از سطح ۵۳٫۵۸ (پایین ترین سطح ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷) به ۵۷٫۴۵ (بالاترین سطح ۲ فوریه ۲۰۱۷) اشاره به استمرار موج اصلاحی و نزولی آغاز شده قیمت نفت برنت از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک، کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۵۵٫۲۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۵٫۴۳ و خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۳٫۵۷ خواهد بود که می تواند تارگت نزولی اشاره شده یعنی ۵۳٫۶۱ را نمایان سازد. لازم به ذکر است برای امروز سطح مقاومت قیمت نفت برنت بر روی ۵۶٫۵۵ قرار دارد که تنها به شرط شکست آن سیگنال افزایش تا محدوده ۵۷٫۵۰ و ۵۸٫۳۷ دلار در هر بشکه صادر خواهد کرد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن