تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۷۷۱ دلار در هر تن را تاج کند که این موضوع را کم و بیش تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۵۷۵۵ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین تایید کرده است.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح حمایت قیمت مس بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

حرکت برگشتی صرفا یک موج پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده از کمترین سطح روز ۴ ژانویه یعنی سطح ۵۴۵۰ می باشد و از نظر تحلیل تکنیکال موج (c) پتانسیل و توانایی کاهش قیمت تا سطح ۵۶۲۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را دارد، این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸۶۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) موجب افزایش به سوی سطح ۵۹۱۷ می شود که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی دیده می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۷۹۷ را تاچ کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۸۳۵ در نمودار تایم فریم روزانه پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۸۳۵ به معنای عدم تکمیل موج اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۸۸۳ (بالاترین سطح ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷) می باشد.

به باور ما حتی اگر قیمت آلومینیم آلیاژی موفق به عبور از سطح مقاومت ۱۸۳۵ شود زیاد نباید انتظار افزایش چشمگیر قیمت این فلز را داشته باشیم زیرا سطح مقاومت ۱۸۵۷ بسیار قوی و مستحکم است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) است. در نمودارهای پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و آلومینیم آلیاژی و هدف های بعدی آنها به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن