تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در حوالی سطح مقاومت ۵۹۱۷ دلار در هر تن حرکت اصلاحی کنونی خود را تکمیل کند و دوباره با کاهش قیمت مواجه شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار پایین نشان داده است.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس در موج (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۶۰۴۵ (بالاترین سطح ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶) قرار دارد و در این موج قادر است حداقل تا سطح ۵۶۲۶ کاهش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

ابزار فیبوناچی پروجکشن در پلتفرم های متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است، در حالیکه به لحاظ تعریف علمی این ابزار کاربرد فیبوناچی پروجکشن را نمایش می دهد، هر چند قیمت مس در برخورد به سطح حمایت ۵۷۷۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) مقداری اصلاح کرده است اما با سطح مقاومت ۵۹۱۷ مواجه است.

حتی اگر هم این سطح مقاومت شکسته شود تنها موجب افزایش جزئی و کوتاه قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۹۶۳ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) می شود. برای امروز کاهش قیمت مس به سطح ۵۸۴۵ تاییدی در جهت استمرار موج نزولی (c) به سوی سطوح ۵۷۷۱ و ۵۶۹۹ می باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در نمودار بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال امروز اندکی مبهم و نامشخص است زیرا دوباره قیمت آن به سطح مقاومت ۱۷۳۵ نزدیک شده است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند به نظر می رسد در قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی از پتانسیل و قدرت خریداران کمی کاسته شده است اما عدم کاهش قیمت این فلز به سوی سطح حمایت ۱۷۹۷ نشاندهنده تلاش مجدد خریداران برای دستیابی قیمت به سطح مقاومت ۱۸۳۵ می باشد.

برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۱۸۳۵ شکسته شود تنها موجب افزایش اندک آن به سوی سطح مقاومت قوی ۱۸۵۷ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹ (بالاترین سطح ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ می باشد. برای امروز کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین ترین سطح روز سه شنبه یعنی زیر سطح ۱۸۲۰ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۷۹۷ می شود که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن